نرخ بازگشت سرمایه گذاری بالاتر
رضایتمندی مشتری
دسترسی به افراد غیر هدف با رسانه‎های دیگر
افزایش در دسترسی به مشتریان
افزایش در رخنه کردن
افزایش در فروش
بهینه کردن کارآمدی رسانه
مقایسه برنامه‎های CPM رسانه‎های مختلف
پیگیری علاقمندی و تمایلات مشتریان
تبلیغات موفق، فعالیت‎های تبلیغاتی، معرفی محصول جدید[۷۰]
انتقال ترافیک به وب‎سایت تبلیغ‎کننده
به واسطه کلیک
تعداد بازدید‎ها
طول زمان بازدید‎ها
تعداد صفحات بازدید شده
حفظ و مراقبت از همه‎ی مشتریان موجود
نرخ پاسخگویی
میزان سود حاصل از حضور یک دوره‎ای مشتری
رضایتمندی مشتری
انتقال ترافیک به وب‎سایت‎های خرده‎فروشی
افزایش ترافیک موجود
منبع آگاهی[۷۱]
استخدام کارمندان جدید
کاهش هزینه‎های استخدام
استخدام موفق
مزیت‎های ذکر شده، امکاناتی است که رسانه جدید در اختیار بازاریابان قرار می‎دهد تا آن‎ها بتوانند از این مزایا برای بررسی اثربخشی تبلیغات تجاری شرکت مطبوع‎شان استفاده نمایند. (حنفی‎زاده، ۱۳۸۸)
۲-۲-۵-۱۰- معایب تبلیغات در اینترنت
معایبی نیز بر تبلیغات در اینترنت مترتب است که به اختصار به آن‎ها می‎پردازیم.
مشکلات اندازه‎گیری[۷۲]
با توجه با تازگی ظهور این رسانه، معیار‎های دقیق و جهانی، برای سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی هنوز به وجود نیامده است.
مشخصات و ویژگی‎های مخاطبان
اکثر کاربران به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقمند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتومبیل، مسافرت و خدمات مالی است.
دشواری شبکه[۷۳]
یکی از شکایات عمده مربوط به شبکه، زمان مورد نیاز برای دسترسی به اطلاعات است. با ورود هر چه بیشتر مردم به این شبکه، این مساله وخیم تر می‎شود.
ازدحام[۷۴]
با زیاد شدن آگهی‎های تبلیغاتی، احتمال این که یک آگهی مورد توجه قرار گیرد، به شدت کاهش می‎یابد و متاسفانه ممکن است آگهی شرکت ما در میان آگهی‎های عدیده‎ای اصطلاحا گم بشود.
قابلیت فریب دادن[۷۵]
مرکز آموزش ارتباطات رسانه‎ای آمریکا، اینترنت را «شبکه فریب» نامیده است. چرا که برخی از تبلیغ کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیام‎های تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند.
هزینه
بسیاری از تبلیغ کنندگان معتقدند که شبکه اینترنت رسانه موثری برای اقلام با قیمت بالا است. اما برای محصولات مصرفی ارزان قیمت مثل صابون یا بیسکوییت کمتر اثربخش است. هزینه‎های نسبتا زیاد تبلیغات و تحویل کالا، جاذبه شبکه را محدود می‎کند.

برای دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت  pipaf.ir  مراجعه نمایید.