علمی : اولویت‎بندی تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشوراز دید گردشگران- …

پایان نامه های ارشد سری هفتم

علمی : اولویت‎بندی تاثیر ابزارهای تبلیغات اینترنتی بر جذب گردشگران اروپایی به کشوراز دید گردشگران- …

۲-۲-۶-۱-۹- درون‎شبکه‎ای‎ها
آقای توربن در کتاب تجارت الکترونیکی‎اش در سال ۲۰۰۶ در رابطه با این نوع از تبلیغات می‎گوید: “واژه interstitial برگرفته از واژه interstice به معنای یک شکاف کوچک بین دو چیز می‎باشد”. interstitials یا درون‎شبکه‎ای‎ها، تبلیغاتی هستند که در درون مرورگر پنجره باز قرار دارند و وقتی کاربر از صفحه‎ای به صفحه‎ی دیگر حرکت می‎کند قبل از این که صفحه بارگذاری شود نمایان می‎شوند و با بارگذاری صفحه از بین می‎روند. این نوع از تبلیغات متعلق به خانواده پاپ‎آپ‎ها هستند. تبلیغ درون‎شبکه‎ای به عنوان آزاردهنده ترین نوع تبلیغ اینترنتی محسوب می‎شود. زیرا کاربر را مجبور به تماشای نمایش اجباری[۷۸] می‎کند.
۲-۲-۶-۱-۱۰- تبلیغات متحرک
متحرک‎ها یا تبلیغات تغییرپذیر، تبلیغاتی هستند که بسیار از اندازه‎های طبیعی ذکر‎شده برای شکل‎های تبلیغی بزرگترند. اندازه این تبلیغات ۴۸۰ x 640 می‎باشند و محتوای آن‎ها به طور مداوم در طول نمایش تغییر می‎کند. این گونه تبلیغات همانند تابلو‎های الکترونیکی استادیوم‎ها و یا بیلبرد‎های کنار خیابان هستند (البته با فرمت متفاوت) که در جهت معرفی گروه خاصی از محصولات به طور مداوم محتوای آن‎ها تغییر می‎کند.
۲-۲-۶-۱-۱۱- مربع بزرگ‎ها
مربع بزرگ‎های، بزرگ نوع دیگری از تبلیغ اینترنتی هستند که نسبت به دیگر انواع ذکر‎شده در این بخش از فراوانی به کارگیری بالایی برخوردار هستند.
۲-۲-۶-۱-۱۲- باتن‎های بزرگ
این گونه تبلیغات اینترنتی همانند باتن‎ها بوده و در اندازه‎ی معادل ۱۲۰ x 160 پیکسل می‎باشند.
۲-۲-۶-۱-۱۳- سوپر بنر‎ها
این گونه از تبلیغات اینترنتی که متعلق به خانواده بنر‎ها هستند در اندازه ۹۰ x 728 پیکسل ارایه می‎شوند و قابلیت نمایش متحرک را نیز دارا می‎باشند.
۲-۲-۶-۱-۱۴- تایل‎ها
تایل‎ها، تبلیغات چهار ضلعی هستند که بیشتر در سمت چپ صفحه دیده می‎شوند و بیشتر در اندازه‎های ۱۲۰ x 120 پیکسل تولید و توزیع می‎شوند.
۲-۲-۶-۱-۱۵- ایرلاگ‎ها
از ترکیب دو واژه ear به معنی شنیدن و lug به معنی دسته به وجود آمده است. این نوع از تبلیغ اینترنتی به وسیله برنامه GIF تهیه می‎گردد که قابلیت پخش عکس‎هایی همراه با صوت می‎باشد.
۲-۲-۶-۱-۱۶- تبلیغات حامی‎گری
یک شکل غیر مستقیمی از تبلیغ است که به سازمان‎ها اجازه می‎دهد تا بازاریابی و تبلیغ را به واسطه پیوند با محتوای کلیدی اجرا نمایند. این شکل از تبلیغات به عنوان بخشی از محتوای کلیدی یک صفحه وب یا بخشی از یک فهرست حمایت‎کننده نمایان می‎گردد. کاربران با کلیک نمودن بر روی این پیوند‎ها به وب‎سایت مورد نظر تبلیغ‎کننده منتقل می‎شوند. از مزایای این نوع تبلیغ می‎توان به فضای کمی که این گونه از تبلیغات اشغال می‎کنند اشاره کرد.
۲-۲-۶-۱-۱۷- تبلیغات طبقه‎بندی شده
این دسته از اشکال تبلیغات اگر چه از نظر میزان شناخت برای مصرف‎کنندگان در رتبه پایینی قرار دارند، اما طبق آمار اداره تبلیغات تعاملی صاحب ۱۷% از بازار انواع تبلیغات صورت پذیرفته در سال ۲۰۰۷ می‎باشند. این گونه از تبلیغات بیشتر در روزنامه‎ها و مجلات آنی دیده می‎شوند.
۲-۲-۶-۱-۱۸- فوق اتصال‎ها یا هایپرلینک‎ها
فوق اتصال‎ها در بیشتر موارد به یک فوق متن[۷۹] متصل هستند و در واقع کلمه، اصطلاح، و یا در بعضی اوقات نموداری است که به کاربر این امکان را می‎دهند تا با یک کلیک به وب‎سایت تبلیغ‎کننده منتقل شوند. فوق اتصال‎ها از این جهت که جای کمی می‎گیرند و در درون متن جاسازی می‎شوند یا به عبارت دیگر متون پیوندی هستند شبیه به تبلیغات حامی گری، با این تفاوت که از نظر تعداد محدودیتی ندارند، در هر جای صفحه می‎توان آن‎ها را جای داد، و مهمتر این که تبلیغات فوق متنی یا همان هایپرلینک‎ها یک تبادل تبلیغی بین وب‎سایت‎های مشهور هستند.
۲-۲-۶-۱-۱۹- وب‎سایت‎ها
خود وب‎سایت، بزرگترین شکل تبلیغ اینترنتی است، زیرا هدف از ایجاد هر وب‎سایت تجاری، فرهنگی، سیاسی، آموزشی و غیره، چیزی جز معرفی و تبلیغ هدفی خاص نیست. بر خلاف دیگر اشکال تبلیغات اینترنتی، وب‎سایت از محدودیت‎هایی مانند کوچکی هزینه و غیره مبرا است و به راحتی می‎تواند در محتوایش هر پیام تبلیغی را جانمایی نماید. شاید مهمترین تفاوت وب‎سایت با سایر اشکال تبلیغات، رفتاری باشد که به واسطه آن رفتار وب‎سایت‎ها مورد بازدید قرار می‎گیرند. زیرا کاربران وب‎سایت‎ها را برای ارضای نیازشان جستجو می‎کنند ولی دیگر اشکال تبلیغات به صورت اتفاقی در معرض دید آن‎ها قرار می‎گیرد. و در واقع وب‎سایت‎ها کششی هستند و دیگر اشکال تبلیغات فشاری هستند؛ زیرا همه تبلیغ کنندگان نیاز دارند که مصرف‎کنندگان محتوای وب‎سایتشان را به سمت خود بکشند.
۲-۲-۶-۱-۲۰- تبلیغات بر روی بازی‎های آنی
جانمایی یا کاریابی محصول[۸۰] (روشی است که در آن صاحبان صنایع به شرکت‎های سازنده برنامه‎های تلویزیونی و فیلم‎های سینمایی مبالغی را پرداخت می‎کنند تا بدین وسیله محصولات یا خدمت‎شان در آن برنامه یا فیلم به نمایش در آید) در بازی‎های آنی یکی از روش‎های تبلیغ اینترنتی است که به تبلیغ کنندگان اجازه می‎دهد پیام و یا نشان تجاری‎شان را در یک روش لذت بخش به کاربران معرفی کنند. (حنفی‎زاده، ۱۳۸۸)
۲-۲-۶-۲- روش‎های تبلیغات اینترنتی (تای و چانگ)
همان‎طوری که پیش تر نیز ذکر شد، دسته بندی‎های مختلفی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد که دسته‎بندی بیان‎شده در بالا تقریبا تمام موارد را شامل می‎شود. اما اکنون به معرفی دسته‎بندی دیگری می‎پردازیم که تبلیغات اینترنتی را طبق انواع معمول نمایشی که دیده می‎شود، گروه‎بندی کرده است. این تبلیغات اینترنتی عبارتند از بنر‎های تبلیغاتی، تبلیغات مبتنی بر متن، تبلیغات متحرک، تبلیغات پنجره‎های پاپ‎اوت، تبلیغات درون‎شبکه‎ای و تبلیغات ایمیل. (Tai & Chang, 2005)
در این پژوهش از دسته‎بندی ذکر شده‎ی اخیر استفاده شده‎است. این دسته‎بندی هم نسبتا جامع است و هم این که از آن جایی که جامعه‎ی ما یا افراد مورد آزمون در این تحقیق، گردشگران می‎باشند، بنابراین باید یک دسته‎بندی انتخاب شود که تخصصی نبوده و آن‎ها بتوانند انواع تبلیغات اینترنتی را تشخیص داده و میان آن‎ها تمایز قایل شوند. در صورتی که سایر دسته بندی‎ها بسیار تخصصی بوده و گردشگران یا کاربران اینترنتی نمی‎توانند درک درستی از آن‎ها را به سادگی به دست آورند. در زیر به معرفی مختصر آن‎ها می‎پردازیم.
۲-۲-۶-۲-۱- بنر‎های[۸۱] تبلیغاتی
تبلیغی آنی به شکل تصویری گرافیکی که معمولا در بالا یا پایین صفحه‎ی وب، در حاشیه، یا فضای دیگری که مختص تبلیغات است، به نمایش در می‎آید. (Kameya & Zmija, 2002)
البته موسسه تبلیغات تعاملی[۸۲] آمریکا، بنر‎ها را به صورت ساده تری تعریف می‎کند: تصویر تبلیغاتی گرافیکی نمایش داده شده روی صفحه‎ی وب.
۲-۲-۶-۲-۲- پنجره‎های پاپ‎اوت[۸۳] (پاپ‎آپ‎ها[۸۴])
واژه‎های «درون‎شبکه‎ای[۸۵]» و «پاپ‎آپ» در مقالات و کتاب‎های بازرگانی اغلب به جای یکدیگر به کار می‎روند. درون‎شبکه‎ای‎ها، تبلیغاتی معمولا تمام صفحه‎ای هستند که تماما بین دو صفحه‎ی محتوای وب به نمایش در می‎آیند. پاپ‎آپ‎ها، از طرف دیگر، در پنجره‎ای مجزا بر روی محتوایی که از قبل روی صفحه نمایش کاربر است، به نمایش در می‎آید. (Rodgers & Thorson, 2000)
همان‎طوری که قبلا نیز ذکر شد، پاپ‎آپ‎ها خود به دو دسته پاپ‎آپ و پاپ‎آندر[۸۶] تقسیم می‎شوند که پاپ‎آپ بر روی صفحه وب باز می‎شود، در صورتی که پاپ‎آندر در زیر صفحه وب باز می‎شوند.
۲-۲-۶-۲-۳- تبلیغات متنی[۸۷]
تبلیغاتی که معمولا در فعالیت‎های جستجوی پولی[۸۸] (نوعی از تبلیغات جستجو که به ازای نمایش تبلیغات در وب‎سایت تبلیغ‎کننده، باید پول پرداخت شود) که شامل هایپرلینکی[۸۹] به صفحه اصلی موردی که تبلیغ شده، می‎باشد. (riseinteractive.com)
به بیان ساده تر، تبلیغات متنی، تبلیغاتی هستند که از هایپر لینک‎ها استفاده می‎کنند. (Muntjack.com)
۲-۲-۶-۲-۴- تبلیغات ویدئویی[۹۰]
تبلیغی که در آن، پیام تبلیغاتی از طریق ویدئو رسانده می‎شود. (Videobloom.com)
همچنین تبلیغات تجاری ویدئویی با پهنای بند بالا[۹۱] را این چنین تعریف می‎کنند: تبلیغاتی نظیر تبلیغات تلویزیونی که ممکن است در قالب تبلیغات ویدئویی درون صفحه[۹۲] یا قبل، در حین، و یا بعد از محتوای گوناگونی در محیط پخش برنامه‎های ویدئویی[۹۳] ظاهر شود و شامل محتوای ویدئوی جاری[۹۴]، پویا نمایی[۹۵]، بازی[۹۶]، و ویدئوی موسیقی[۹۷] می‎شود اما به آن‎ها محدود نیست. تبلیغات تجاری ویدئوی پهن باند ممکن است به صورت زنده[۹۸]، آرشیوی[۹۹] و محتوای جاری[۱۰۰] قابل دانلود ظاهر شود. (IAB, 2004)
۲-۲-۶-۲-۵- تبلیغات ایمیل[۱۰۱]

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت azarim.ir مراجعه نمایید.

Back To Top