منابع مقالات علمی : بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور- قسمت ۳۲

پایان نامه

منابع مقالات علمی : بررسی چالش های حاکم بر بسته بندی فیروزه نیشابور- قسمت ۳۲

کامپوزیت‌های معدنی، از ترکیب مواد معدنی بازیافتی با رزین‌ها حاصل می‌شوند که نمونه بارز آن، سنگ‌های مصنوعی هستند. سنگ مصنوعی از بازیافت ضایعات سنگ طبیعی تحت پرس و فشار در مرحله اول و در نهایت پخت در مرحله دوم تولید می‌شوند. فرآیند پخت، مهم‌ترین مرحله تولید سنگ‌های مصنوعی است. در این فاز، رزین‌های مختلف با سنگ‌های بازیافتی ترکیب و در حرارت و فشار کنترل‌شده پخت می‌شوند.
۱-۲-۲-۱-۳۲-۲ انواع سنگ با سطوح مختلف
۱ – سنگ با سطوح صاف شامل صیقلی، مات و نیمه‌مات
۲ – سنگ با نقوش برجسته
۲-۲-۲-۱-۳۲-۲ انواع سنگ با طرح های مختلف
۱ – سبک سفال
۲ – سبک معرق
۳ – سبک مس
۴ – سبک مشبک
۵ – سبک کاشی
۶ – سبک گچبری
۷ – سبک چرم
۸ – سبک فرش
۹ – سبک چوب
۳۳-۲ افراد مرتبط با محصول
۱-۳۳-۲ تولیدکنندگان
سنگ تراشان
معدن کاران
کارگر فیروزه تراش
قلم زنها
۲-۳۳-۲ فروشندگان
تجار فیروزه
جواهر فروش ها
تجّار فیروزه و جواهرفروش‌ها به وسیله‏ی دلال‌ها ، فیروزه‏ی تراشیده را از فیروزه‏تراش می‌خرند. معامله‏ بدین ترتیب است که دو نفر «دلال»، یکی از طرف‏ فروشنده و یکی از طرف خریدار معین می‌شوند.
مقدار خرید سالیانه فیروزه
جواهر فروش به صورت گرمی فیروزه را تهیه می کند و فیروزه را بر اساس نوع سنگ،رنگ،جنس و … خریداری می کند.
۳-۳۳-۲مشتریان
توریستها
مسافرین
خانم ها
مشتریان فیروزه و جواهرات فیروزه‌نشان، … اغلب‏ زائران و مسافران ایرانی و جهانگردان خارجی و بیشتر خانم‌ها هستند. اکثر مشتریان فقط توجه به رنگ فیروزه دارند و فیروزه‏ را به شیوه‏ی مقایسه انتخاب می‏کنند بدین معنی که چند نگین‏ هم‏شکل و هم‏جنس را کنار هم می‏چینند و هرکدام خوش‏رنگ‏تر باشد برمی‌گزینند.
جهانگردان فرانسوی، بیش‌تر فیروزه‏ی سبزرنگ مایل‏ به زرد را می‏پسندند و مشتریان آمریکایی، فیروزه‏ی «عجمی» و یا «شجری» رگه‌مشکی را ترجیح می‌دهند. مشتریان ایرانی‏ فیروزه دو گروه هستند؛ گروهی که فیروزه را فقط به قصد تجمل‏ می‌خرند و معمولا زینت‏آلات فیروزه‌نشان را که همراه با برلیان‏ و دیگر جواهرات گرانبهاست انتخاب می‏کنند. گروه دیگر، آنانی هستند که فیروزه را به اعتقاد تبرک و تقدس می‌خرند و اینان به فیروزه‏ی گران‏قیمت و مرغوب، چندان پای‏بند نیستند و اکثر آنان را طبقات کم‏درآمد تشکیل می‌دهند، که به زحمت‏ مبلغی از درآمد روزانه‏ی خود را پس‏انداز کرده‏اند تا بتوانند با این صرفه‏جویی از فیروزه -این سنگ پاک و مقدس- انگشتری‏ تهیه کنند.
بودجه مشتری
بودجه مشتری برای خرید فیروزه بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان می باشد.
طبقه اجتماعی مشتری
مشتری ها جز طبقه اجتماعی ممتاز و متوسط هستند.
۳۴-۲ نمونه های موجود در بازار

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

Back To Top