بهترین کلاچ اتوماتیک کدام است ؟

بهترین کلاچ اتوماتیک کدام است ؟

بهترین کلاچ اتوماتیک کدام است ؟

بهترین کلاچ اتوماتیک کدام است ؟

 

 

در سالهای 90 تا 93 شرکتهای نگین فن اور شریف(ایران کلاچ) و پژوهشگران الکترونیک خودرو کامیاب تلاش زیادی برای تولید و تجاری سازی و عرضه گیربکس اتوماتیک به خودروسازی داخلی نمودند ولی واقعیت این بود که بازار خودروسازی ما چه از طرف عرضه و چه از طرف تقاضا مهیای کاری در این حد بزرگ نبود.

در نتیجه فشار مالی زیادی به این دو شرکت وارد شد. در این سالها اتاکو با مسئولیت محدود و اهاکو اما با تمرکز بر بازار فروش تک به تک توانستند پیشرفت خوبی داشته باشند.

لیست قیمت کلاچ برقی

بازگشت دو شرکت کامیاب و ایران کلاچ در سال 93 به بازار فروش تک به تک رقابت را بسیار دشوار نمود. اما حضور پررنگ دو پیشکسوت بازار باعث ایجاد رونق مجدد شد. تعداد زیادی از خودروها از جمله خودروهای پمپی که قبلا امکان نصب کلاچ برقی نداشتند هم اکنون این امکان را توسط نگین فن آور شریف بدست آوردند. کامیاب هم توانست نسل جدیدی از کلاچ برقی بسازد که بخش زیادی از عیوب گذشته را پوشش داده بود.

در طی این سالها همواره بزرگترین مشکل تولید کلاچ برقی مشکل موتور بود. نگین فن آور شریف در ابتدا فقط از موتور بوش برف پاک کن پژو 206 و کامیاب از موتور ماکو ترکیه که در برف پاک کن 405 استفاده می شد بهره می گرفت. شرکت اهاکو هم از نوعی موتور خاص و پرفدرت برای کلاچ برقی استفاده می کرد. اتاکو با مسئولیت محدود نیز هنوز تشکیل نشده بود.

به مرور و با افزایش ظرفیت تولید ایران کلاچ موتورهای برف پاک کن شرکت اتحاد موتور را هم تست کرد اما بدلیل طراحی خاص این موتورها مناسب برای کلاچ برقی تشخیص داده نشد.

کامیاب در ادامه به موتورهای بوش رو آورد اما تامین این موتورها بسیار سخت بود و نهایتا این شرکت بدلیل فعالیت در تولید نوعی کولرهای جدید و با راندمان بالا از کار کلاچ برقی کنار رفت.

معرفی کلاچگیر هوشمند

در طی این سالها با شرکت ترمز ماشین ادغام شد و فعالیتهای خوبی تحت عنوان تجاری کمو داشت. امتیاز این سیستم عدم نیاز به موتور و اشکال آن تعدد زیاد قطعات نصبی و همچنین ضعف کنترل پذیری این سیستم در مقایسه با رقبای برقی خود بود. سلامت کاری تمرکز بر خلاقیت و حل مشکلات محصول از ویژگیهای بارز این شرکت است. اگر به وب سایت یا کانال تلگرامی آنها سری بزنید چنین مواردی به وضوح مشاهده می شود. اگرچه این تیم تاکید ویژه ای بر تبلیغات ویژگیهای برجسته خود بدون تخریب رقبا دارد.

همچنین کمو توانست به عنوان یک شرکت دانش بنیان و دارای ایده خود را نشان دهد و از بنیاد ملی نخبگان نیز لوح تقدیر برای اختراعات خود گرفت. چنانچه مجددا سلامت کاری به بازار کلاچ اتوماتیک بازگردد پیش بینی پیشرفتهای خوبی برای این گروه دانش بنیان جوان وجود دارد.

در سال 1396 ایران کلاچ سعی کرد مسیر کلاچ برقی را با محصول جدید خود تغییر دهد. کلاچ برقی اتومید یک محصول جدید بود. در این سیستم بجای دوران 360 برای فشار کمتر به موتور از بردهای پیشرفته c1 استفاده شده بود لذا به موتور هیچ نوع فشار اضافی نمی آمد. از موتورهای بوش مخصوص شده برای کلاچ برقی در محصول خود استفاده کرد و مشکل مهم کلاچهای برقی را که عقب آمدن در شروع به حرکت رد سربالایی بود را با مود جدید اتومید رفع کرد.

اتومید با تشخیص شیب جاده در حالت ترمزی کلاچ را آزاد می کرد و بعد از بالا آمدن کلاچ تا حد لازم به راننده اعلام می کرد که تا ترمز را رها کند.

سردنده این سیستم برای نخستین بار دارای بکلایت و چراغهای روشن و خاموش و چراغ اتومید بصورت زیبا بود.

این سیستم مجهر به کنترل دو سنسور همزمان یکی سنسور automotive  نصب شده روی پمپ کلاچ و یکی سنسور هال داخل الکتروموتور بود که اطلاعات آن را از طریق پروتکل Lin بدون هیچ نوع سیم اضافی از طریق دو سیم موتور منتقل می کرد.

مدیر

عمومی

No description. Please update your profile.

LEAVE COMMENT