روانشناسی مخاطبان برنامه قصه گویی:

 

۲۱-۲-۲- قصه گویی در کلاس درس:

قصه گویی مثل نمایش خلاق وسیله تواناسازی دانش آموزان در کلاس درس، ابزاری لذت بخش واسه

دانش آموز

تمرین شنیدن و گفتن ونیز ابزاری واسه آموزش مفاهیم، واسه بر انگیختن علاقه به مطالعه و تحقیق، واسه تأکید بر یکه بودن تخیل هر آدم و ابزاری واسه توانایی ذهنی معنا ساختن و توانایی ذهنی پیگیری رویدادای داستانه. به یه کلام قصه گویی وسیله آزادیه، چون کودکی که بتونه اندیشه ها و احساسات خود رو به زبانی فصیح بگه، کودک مختاریه. با  قصها میشه روش های جورواجور به کار گیری زبون از جمله دستور العملای آموزشی، روش ها، رمز و رازها، معماا، هشدارها، پرسشا و توضیحات رو نشون داد. چیزی که قصه گویی رو به هنر تبدیل می کنه، تخیل خلاق اون هستش و تخیل موجود زبانه. زبانی که محمل علم و فرهنگ و معرفت انسانه(آقا عباسی،۱۳۸۸،ص۱۸۶). جانسون(۲۰۰۷) عقیده داره که قصه گویی ابزاری قوی واسه کمک به کودکان جهت درک احساسات و رفتارشانه و به اونا کمک میرسونه تا احساسات ذهنی خود رو به صورتی عینی بفهمن.

علمی