شخصی سازی بر اساس مکان

دانلود پایان نامه

اثر دوستان
اثر دوستان

حال به تشریح این مدل می پردازیم .
عوامل موفقیت پیام
محتوا :
در یک پژوهشی که در سال ( 2001) در مورد یک هزار دارندۀ تلفن همراه در لندن صورت گرفت ، نتایج نشان داد که یک متن خوب تبلیغاتی متنی است که، کوتاه و رسا (28%) ، خنده دار و سرگرم کننده (26%)، مرتبط با گروه هدف (20%) ، چشم گیر و جذاب (13%) و حاوی اطلاعات مفید در مورد جوایز و ترفیعات باشد (12%). بنابراین متن پیام ها باید ایدۀ جذابی داشته باشد، و بتواند این ایده را به طور مختصر و موجز منتقل کند، به زبان گروه های هدف باشد و به طور موثر از 160 کاراکتر در دسترسش استفاده کند.همچنین پیام می بایست نشان دهد که شخص چگونه می تواند از دریافت پیامهای دیگر جلوگیری کند و در ارسال به جوانان، پیام باید سرگرم کننده و مختصر باشد ( P. Barwise, C. Strong, 2002,cited in Scharl et al. 2005).
شخصی سازی :
بازاریابان می توانند پیامک را بر اساس زمان محلی مشتری، مکان و ترجیحات وی ، شخصی سازی کنند Balasubramanian et al. 2002) ). به عنوان مثال نشان دادن مسیرهایی که به سمت نزدیکترین رستوران گیاهخواری که در زمان ارسال پیام ، باز است ( Scharl et al 2005).
شخصی سازی بر اساس زمان
سازمانها می بایست بهترین زمان را برای ارسال پیام و تعداد دفعات آن برای موضوع و گروه مورد هدف، در نظر بگیرند (Scharl et al. 2005).
شخصی سازی بر اساس مکان
مصرف کنندگان به طور فزاینده ای ، انتظار خدمات شخصی شده و مکان پایه دارند، که در نتیجه بر اهمیت بازاریابی موبایلی شخصی شده ، تاکید می کند (Watson et al.2000).
شخصی سازی بر اساس ترجیحات مصرف کننده
شخصی سازی پیام، تاثیرش را افزایش می دهد.مشابه با رسانه های سنتی، یک کمپین پیامکی شخصی سازی شده، بر مبنای پایگاه داده هایی است که حاوی مشتریان احتمالی و فعال به اندازۀ کافی است تا به گروه هدف به طور سودآوری ، دسترسی یابد .چنین پایگاه داده هایی عموماً شامل اطلاعات شخصی مثل فعالیت های اوقات فراغت، تعطیلات، علایق موسیقی و رسانه، نوع دسترسی به اینترنت، حرفه ،وضعیت تاهل ، مالکیت ماشین و درآمد می باشد) P. Barwise, C. Strong, 2002 (.
کنترل مصرف کننده ، کسب اجازه و حریم شخصی :
بر طبق نظر تمام کارشناسان، تبلیغ کنندگان می بایست اجازه داشته باشند و مشتریان را قانع کنند که وارد سیستم تبلیغات پیامکی شوند، قبل از اینکه تبلیغات برایشان بفرستند.یک ثبت نام ساده، از ارسال پیام مرتبط به یک مخاطب علاقه مند، اطمینان حاصل می کند(R.D. Petty, 2000 ). پیام های ناخواسته که به عنوان اسپم شناخته می شود، پذیرش کاربر را متوقف می کند، خصوصاً اینکه تلفن های همراه نمی توانند بین اسپم و ارتباطات هوشمند ، به طور اتوماتیک تفاوت قائل شوند. علاوه بر این پیام های ناخواسته در برخی از کشورها غیر قانونی است و صرف نظر از نوع رسانه، مصرف کننده را آزرده خاطر می سازد) Scharl et al. 2005 ( .
عوامل موفقیت رسانه
تکنولوژی تجهیزات :
طراحی پیامهای جذاب تنها با 160 حرف، یکی از چالشهای بازاریابی موبایلی است. اما ادغام تکنولوژی های جی پی آر اس 1 و پیام چند رسانه ای به فائق آمدن بر این محدودیت ها کمک می کند( ( 2002 ,OMA . برای مثال در ژاپن بیش از % 30 تلفن های همراه با دوربین فیلمبرداری و امکان ارسال پیام چندرسانه ای ساخته می شود.ضمناً ، این پیشرفتها، مشکلات جدیدی را هم مطرح کرده است.اندازه صفحه و شیوۀ نمایش متفاوت و نا همگن موجب شده است که برخی فونت ها وفرمت های تصویر در برخی وسایل موبایل ، زشت به نظر برسد ) Yunos,Gao,Shim, 2003 cited in Scharl et al.2005 ).

مطلب مشابه :  قوانین و مقررات عام