عمومی

چالش های ابر عمومی نظارت بر خدمات AWS شما

با سهم بازار 32٪، AWS بر آن غالب است بازار رایانش ابری علاوه بر این، 81٪ از کسب و کارها از قبل یک استراتژی چند ابری دارند. در جای خود یا در حال کار، اشاره به این دارد که این رشد به این زودی ها کند نمی شود. با رشد سریع محبوبیت ابر عمومی، جای تعجب نیست که سازمان‌ها به دنبال راه‌های مؤثری برای اطمینان از عملکرد بهینه برنامه‌های میزبانی شده AWS خود هستند. 20 ایده منحصر به فرد وب سایت برای پروژه بعدی شما

مهمترین دلیل برای نظارت بر منابع AWS این است که اطمینان حاصل شود که زیرساخت ابری همیشه فعال و فعال است. نظارت بر تمام منابع AWS در یک مکان، تشخیص ناهنجاری های عملکرد و رفع آنها را قبل از ایجاد اختلال در سرویس آسان می کند. علاوه بر این، نظارت بر سرویس‌های AWS از داده‌های گزارش برای ارائه بینش‌هایی استفاده می‌کند که به تصمیم‌های کلیدی تجاری کمک می‌کند. و با نظارت بر اثرات مقیاس‌پذیری و سایر انتخاب‌های فنی بر هزینه‌های AWS، کسب‌وکارها می‌توانند از پرداخت بیش از حد منابع استفاده نشده اجتناب کنند.

این مقاله با مشارکت ManageEngine ایجاد شده است. از شما برای حمایت از شرکای که SitePoint را ممکن می کنند، سپاسگزاریم.

مدل های سرویس رایانش ابری

اینها سه مدل رایج خدمات هستند:

  • زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS)، که در آن عناصر زیرساخت مانند سرورها، فضای ذخیره‌سازی و هایپروایزرها توسط تامین‌کننده شخص ثالث میزبانی می‌شوند. برخی از مهم ترین سرویس ها در این میان عبارتند از Amazon Elastic Compute Cloud (EC2)، Amazon Simple Storage Service (S3) و Amazon Relational Database Service (RDS).
  • پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS)، که در آن ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری توسط شخص ثالث برای توسعه و میزبانی برنامه های کاربردی وب و تلفن همراه با استفاده از اینترنت ارائه می شود. آمازون Elastic Beanstalk یک PaaS است.
  • نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS)، که در آن برنامه‌ها میزبانی می‌شوند و توسط یک ارائه‌دهنده شخص ثالث از طریق اینترنت در دسترس کاربران نهایی قرار می‌گیرند. Amazon Marketplace یک پیشنهاد SaaS است.

Cloud عمومی چگونه کار می کند؟

بر اساس الگوی محاسبات ابری عمومی، یک شخص ثالث منابع فناوری اطلاعات منعطف و درخواستی را فراهم می کند و آنها را از طریق یک شبکه باز یا یک شبکه خصوصی بین مشتریان توزیع می کند.

اکنون، بیایید به مزایا و معایب رایانش ابری نگاه کنیم.

مزایای ابر عمومی

تطبیق پذیری و کارایی AWS سازمان های فناوری را قادر می سازد بدون سرمایه گذاری عمده وارد بازارهای جدید شوند. همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را از طریق یک رویکرد اشتراک مقیاس‌بندی کنند.

در اینجا برخی از مزایای ابر عمومی آورده شده است.

  • امنیت پیشرفته. ابرهای عمومی اغلب منابع زیادی برای امنیت دارند که در مقایسه با محیط‌های داخلی، امنیت ابرهای عمومی را بسیار بیشتر می‌کند. ابرهای عمومی طیف گسترده ای از ابزارها و ویژگی های امنیتی را ارائه می دهند. علاوه بر این، ابرهای عمومی نیز تحت آزمایش‌های نفوذ منظم قرار می‌گیرند و مطابق با استانداردهای سفت و سختی هستند. حتی در صورت خرابی یا قطعی اضطراری، سازمان‌ها برای بازیابی بلایا به ابر وابسته هستند.
  • محیط با مقیاس بسیار بالا. روزهای پیش‌بینی تقاضاهای آینده و پرداخت پیشاپیش برای سخت‌افزار و ظرفیت ذخیره‌سازی که ممکن است هرگز از آن استفاده نکنید، در گذشته است. با استفاده از ابر عمومی، می‌توانید به طور خودکار منابع را در پاسخ به تقاضاهای شرکت در حال تغییر و تغییر شرایط بازار، گسترش یا کاهش دهید.
  • انعطاف پذیری. انواع مختلفی از محاسبات ابری موجود است، اما به دلیل راحتی انعطاف پذیری و مقیاس پذیری، بسیاری از سازمان ها ابر عمومی را انتخاب می کنند. برای تضمین انتقال روان به سمت ابر عمومی، خدمات و پشتیبانی مدیریت شده زیادی توسط ارائه‌دهنده ابر عمومی در دسترس است.
  • هزینه کم. وقتی صحبت از ابر عمومی می شود، ارائه دهنده خدمات هزینه های سخت افزار، نرم افزار و پهنای باند را بر عهده می گیرد. خدمات پرداخت به ازای استفاده معمولاً از طریق اشتراک سالانه، شش ماهه، سه ماهه یا ماهانه در دسترس است.

معایب ابر عمومی

راه‌حل‌های رایانش ابری، هم از نظر سرورها و هم از نظر اقدامات امنیتی، ارتقای مداومی دریافت می‌کنند. با این وجود، ابر عمومی همچنان نگرانی هایی در مورد بی ثباتی سرویس دارد.

در زیر برخی از معایب ابر عمومی آورده شده است.

  • اعتماد به خطر افتاده. هنگامی که سرویس های ابری دچار خرابی، نقص یا قطعی می شوند، کسب و کارهایی که به آنها وابسته هستند ضربه می خورند. در واقع، تخمین زده می شود که یک قطعی سه تا شش روزه می تواند منجر به میلیاردها دلار ضرر برای مشتریانی که به آن ارائه دهنده خدمات ابری متکی هستند.
  • تخصص ابر پراکنده. موضوع دیگر در بخش رایانش ابری، شکاف مهارتی در بین کارشناسان فناوری اطلاعات است. بدون مهارت‌های مورد نیاز برای توسعه و مدیریت آخرین برنامه‌های کاربردی ابری، شرکت‌ها برای مقابله با چالش‌هایی که فناوری اطلاعات مدرن ایجاد می‌کند، مجهز نیستند.
  • هزینه فرار. پیگیری هزینه‌های فناوری اطلاعات با پیچیده‌تر شدن قیمت‌های ابری و ساختارهای قیمت‌گذاری دشوارتر شده است. اگرچه فضای ابری معمولاً ارزان‌تر از جایگزین‌های داخلی است، اما اگر کسب‌وکارها هزینه‌های خود را کنترل نکنند و کنترل نکنند، ممکن است بیشتر از آنچه که نیاز است برای خدمات ابری خود بپردازند.
  • کنترل محدود. از آنجایی که ارائه‌دهنده می‌تواند زمان و نحوه مدیریت پیکربندی‌ها را انتخاب کند، کاربران ابر عمومی حداقل کنترل بر پشته فناوری اطلاعات خود دارند. مشتریان با نیازهای خاص به دلیل کمبود پیشنهادات خاص ناراضی خواهند بود.
این مقاله را هم بخوانید :   ورق های گالوانیزه و آهن

از خدمات مانیتورینگ AWS برای غلبه بر چالش های پیش رو استفاده کنید

در حالی که این اشکالات ذکر شده قبلاً نصب‌های ابری عمومی مانند AWS را به چالشی تبدیل می‌کنند و حتی می‌توانند در صورت قطع شدن AWS منجر به زیان‌های پولی بزرگ شوند، راه‌هایی برای جلوگیری از بسیاری از آنها وجود دارد.

  • بودجه دقیقی را حفظ کنید. مدیریت کارآمد هزینه های ابر بسیار مهم است. با استفاده از ابزارهای صورت‌حساب ارائه شده در راه‌حل‌های نظارت AWS، هزینه‌های ابری AWS خود را مشاهده می‌کنید. دریافت مبلغ تخمینی بر اساس مصرف فعلی و هزینه تخمینی بر اساس استفاده پیش‌بینی‌شده، به بهینه‌سازی هزینه‌ها بر اساس استفاده کمک می‌کند، و اطمینان حاصل می‌کند که برنامه‌ها در بودجه تخصیص‌یافته یا در محدوده سطح رایگان AWS باقی می‌مانند.
  • برای جلوگیری از خرابی برنامه‌های خود اقدام کنید. خرابی و خرابی سیستم عواقب جدی برای سازمان ها دارد، مانند از دست دادن درآمد و مشتریان، و افزایش سریع ترافیک می تواند خدمات را قطع کند. شما می توانید با نظارت مداوم بر در دسترس بودن و سلامت سرویس های ابری AWS خود از این مشکلات جلوگیری کنید. آستانه ها را تنظیم کنید و در صورت نقض آستانه ها هشدار دریافت کنید، به شما امکان می دهد اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خطر انجام دهید.
  • از قابلیت‌های مقیاس خودکار AWS تا حد امکان استفاده کنید. هنگامی که مقیاس خودکار EC2 را در طراحی برنامه خود وارد می کنید، تحمل خطا، در دسترس بودن و کنترل هزینه را بهبود می بخشید. با این حال، هنوز باید مراقب مسائل مربوط به ظرفیت باشید که ممکن است بر عملکرد تأثیر بگذارد. نظارت AWS شما را قادر می‌سازد تا به تغییرات منابع در نمونه‌های AWS خود پاسخ دهید و از روش‌های تخصیص بار پویا AWS استفاده کنید تا تضمین کند که افزایش منابع خدمات کسب‌وکار شما را مختل نمی‌کند.
  • از تجزیه و تحلیل علت اصلی برای یافتن مشکلات عملکرد استفاده کنید. هرچه زودتر مشکلات موجود در منابع AWS خود را حل کنید، برنامه شما زودتر فعال و قابل سرویس می شود. با استفاده از ابزار نظارت بر خدمات AWS، می‌توانید دقیقاً منبع سکته‌های عملکردی را شناسایی کرده و قبل از اینکه بر کاربران نهایی تأثیر بگذارد، آنها را برطرف کنید. همچنین می‌توانید با ایجاد آستانه‌هایی برای معیارهای کلیدی عملکرد و هشدار دادن به سرپرست فناوری اطلاعات در صورت نقض آستانه‌ها، تنگناهای عملکرد را در پلتفرم ابری AWS خود شناسایی کنید.

ویژگی های نظارت AWS موجود در ManageEngine Applications Manager به کاهش مشکلات ابر عمومی کمک می کند. از یک کنسول، مدیر برنامه‌ها می‌تواند بر 130 نوع مختلف برنامه از جمله دامنه‌های ابری، فناوری‌های داخلی، کانتینرها و مجازی‌سازی که بینش‌هایی از زیرساخت‌هایتان به شما ارائه می‌دهند.

درباره مدیر برنامه‌ها با بیشتر بیاموزید ، آزمایشی 30 روزه یا یک گشت با راهنما با برنامه ریزی یک نسخه نمایشی شخصی.

منبع :

https://takestan-ads.ir/20-ایده-منحصر-به-فرد-وب-سایت-برای-پروژه-بع/