برگزیده

آموزش نحوه نصب و اتصال لوله کاروگیت تک جداره | آذرآوند

 

قبل از تخلیه لوله های کاروگیت باید یک محوطه مناسب در کارگاه در نظر گرفته شود تا لوله ها و متعلقات لوله کاروگیت تک جداره آن انبار شوند. این روش یکی دیگر از روش های اتصال لوله کاروگیت است که نسبت به روش قبل مقرون به صرفه تر می باشد. فشار حلقوی لوله کاروگیت یا مقاومت حلقوی لوله، پارامتری است که بیان می کند لوله های کاروگیت تا چه حد در برابر فشارهای خارجی مقاومت می کنند. لوله فاضلاب دوجداره قابلیت تحمل فشارهای داخلی را نداشته (حداکثر 1.5 بار) و به عنوان یک کانال زیرزمینی استفاده میشوند که برای شبکه های ثقلی طراحی شده است . این لوله با قطر داخلی 3000 تنها در کارخانه پایپ ایران تولید شده و قطر خارجی 3300 میلی متر دارد که در پروژه های عمرانی و بزرگ به عنوان یکی از محصولات منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد آن برای مسیرهای آب و جوی های زیرزمینی به منظور انتقال سیالات می باشد.

 

ساختمان لوله کاروگیت اساسا با خاک در بر گرفته می شود. این اتصال از میان تمامی روش ها ساده ترین نوع اتصال این لوله ها است. مواد اولیه برای این لوله ها نیز دربرگیرنده ی مشخصه های کلی لوله پلی اتیلن دوجداره است. حالا بهتر است به جزئیات این لوله بپردازیم، لوله کاروگیت به لوله موج داری گفته می شود که دارای شیارها و برجستگی ها می باشد. نرخ مواد اولیه متناسب با تغییرات ارزی دچار نوسان می گردد از اینرو درج قیمت در وب سایت امکان پذیر نمی باشد. این لوله ها استحکام طولی بالایی دارند و برای اتصلات با انحنای بالا مانند زهکشی در پیچ های جاده ها توصیه نمی شود. سطح خارجی لوله ها و این اتصالات شیاردار بوده که باعث می شود میزان فشار و تنش محیطی بیشتری را تحمل کند و از استحکام بیشتری برخوردار باشد. یکی از دلایلی که به خاطر آن سطوح بیرونی را مارپیچی می سازند همین تحمل فشارهاست و همین دلیل خوبی می شود برای استحکام بالای این لوله ها در برابر فشار. این سوراخ ها توانایی جذب آب هایی که در زیر زمین جمع شده اند را می دهد.

بعد از رسیدن لوله ها به این دما، اتصال بین دو لوله کاروگیت انجام می شود. اما چون حالت برای لوله های بزرگ یا لوله های کوچک با سرعت تولید بالا بسیار سخت می باشد یک تانک خنک کننده بعد از کارو گیتور تعبیه میگردد . علاوه بر آن برای راهنمایی و منتقل کردن آب زیر زمینی در زمین های کشاورزی و یا زمین های ورزشی مانند زمین گلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عملیاتهای مهم در زمینهای کشاورزی و ورزشی زهکشی است. یکی از مهم ترین مزیت های لوله کاروگیت، سبک بودن و همچنین، مقاومت آن است. و این در انتقال فاضلاب بسیار مهم است. لوله های کاروگیت، نوعی از لوله های پلی اتیلن هستند که ساختار حلقوی -حلقه حلقه -دارند این لوله ها طبق توضیحاتی که درباره فشار حلقوی این لوله گفته شد، برای نصب در شبکه های دفنی و غیر دفنی طراحی شده اند و حداکثر فشاری که می توانند تحمل کنند، ۱٫۵ بار است. لوله های کاروگیت برای نصب از انعطافپذیری خوبی برخوردار هستند. همانطور که گفتیم جنس این لوله ها پلی اتیلن است و این ماده به شکل آزمایشگاهی و صنعتی تولید می شود به همین علت منابع کمتری نیاز دارد و از نظر هزینه هم مقرون به صرفه تر است.

 

لوله هایی که در زیر سطح خاک قرار می گیرند، در دیواره خود دارای حفره های کوچک هستند که باعث می شود آب از خاک نفوذ کرده و از آن قسمت خارج شود. زیرا در قیاس با دیگر روشهای اتصال لوله کاروگیت، واشرهای پلاستیکی و کوپلرهای کمتری بکار میرود. برای تولید لوله دو جداره کاروگیت، مواد پلی اتیلن وارد اکسترودر شده و مواد حاصل از این فرآیند، به صورت تکه ای قالب گیری و سپس پرس می شوند. لوله کاروگیت 700: جزء کم کاربرد ترین سایز لوله می باشد. این لوله ها پلی اتیلن دوجداره بوده و با نام لوله های اسپیرال کاروگیت شناخته میشوند. پس نحوه لوله کشی با عمر مفید آن ها رابطه مستقیم دارد. لولههای کاروگیت پلی اتیلنی به طور متوسط برای طول عمر مفیدی در حدود 50سال و حداکثر حدود 100 سال می باشد. لوله های کاروگیت پس از نصب، توسط خاک احاطه می شوند که موجب اعمال فشار بر اطراف لوله می شود به همین علت این لوله ها در عین انعطاف پذیری باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند. البته درست است که طول عمر زیادی دارند اما وجود قابلیت بازیافت در ان ها باعث می شود از این بابت نگرانی نداشته باشیم. به دلیل اینکه این نوع لوله پلیکا اندازه ی بسیار بزرگی دارند، اما وزن خیلی سبکی دارند، بنابراین وارد کردن این نوع لوله پلیکا ، اصلا کار اقتصادی و درستی نیست، بنابراین هواره کمپانی ها و سرمایه گذاران ایرانی قطعات را از کشورهای خارجی می آورند و در ایران منتاژ می کنند که انجام چنین کاری، بعث مقرون به صرفه بودن لوله پلیکا می شود، از طرفی هم این نوع لوله پلیکا ، چه از مواد PVC باشد و یا از مواد Poli etilen در ایران در کارخانه پتروشیمی ایجاد می شود و قیمت مواد اولیه این لوله بسیار مقرون به صرفه به دست تولید کنندگان می رسد.

این مقاله را هم بخوانید :   اموزش وردپرس کتاب در تبریز رازهایی که هیچ کس دیگری درباره آنها نمی داند

اتصالات کاروگیت دست ساز قابلیت این را هم دارند که با اتصالات پلی اتیلنی تک جداره هم ست شوند ، مثلا یک سراه ۹۰ درجه که دو طرف آن پلی اتیلن تک جداره باشد و یک سمت آن کاروگیت باشد. معمولا این روش (تودرتو) برای حمل و نقل مناسب میباشد. با توجه به میزان قابل توجه نیاز به این محصول در کشور و همچنین موضوع حمل و نقل آن کارخانه های مختلفی در شهرهای کشور در این زمینه فعالیت میکنند. چرا که با توجه به استفاده از آنها در انتقال جریانات با دبی کمتر، دارای تحمل فشارهایی از ۲ تا ۴۰ بار و قطرهای محدودتری میباشند. دوام و ماندگاری بسیار بالای آنها که عوامل تأثیرگذار بر آن را توضیح دادیم خیال شرکت ها را حداقل برای 50 سال و حتی تا 100 سال راحت می کند. این لوله ها برای انجام امور بسیار با دوام و از نظر هزینه مناسب هستند. به دلیل انعطاف پذیری ، دوام و تنوع لوله های کاروگیت HDPE در میان انواع مختلف لوله های کاروگیت، رایج تر است. و لوله پی وی سی شرکت پلیمر گلپایگان تولیدکننده لوله و اتصالات PVC-U چسبی و پوش فیت تا سایز 630 …

 

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بر روی عبارت لوله پلیکا پلیمر گلپایگان کلیک کنید. حال در ادامه با ما همراه باشید تا شما رو با انواع لوله پلی اتیلن اشنا کنیم.صنعت پلیمر ایران همواره بهترین همراه شماست در انتخاب. در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم اگر شما هم می خواهید در این باره اطلاعاتی کسب کنید با ما همراه باشید. استفاده از لوله های کاروگیت H.D.P.E با فرم فنری در بیشتر کاربرد های زهکشی رایج می باشد. لوله های کاروگیت H.D.P.E از پلی اتیلن با چگالی بالا ساخته شده است. لوله های دوجداره عمر بالای ۵۰ سال دارند و می توان از آن ها در مناطق کویری در مسیرهای مختلف استفاده نمود و تا سال ها به آن سر نزد و برای انتقال اب قنات هم کاربرد دارد. قیمت لوله 1000 میلی به طول 258 متر می خواستم. لولههای دوجـداره کـاروگیت پـارس اتیـلن کیـش همگی با رنگ و ظاهری متفاوت تولید میشود و همگی آنها دارای نـواری ( رپینگ ) در روی کــوپـلر آن هستند که مانع دوپهن شدن آن و در نتیجه از خروج و نشت آب و فاضلاب جلوگیری میکند و همچنین استقامت لوله و طول عمر آن بسیار افزایش مییابد. برای افزایش مقاومت در مقابل جریان های فشاری خارجی با فشار بالا این لوله ها را راه راه طراحی می کنند.

 

استفاده می شوند. همچنین اکنون به عنوان محافظ شیرآلات هم کاربرد دارند. در کاربرد های بدون ضخامت، لوله های کاروگیت ممکن است از جنس استنلس استیل یا پلاستیک با پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) باشد. به طور حدودی 20 سال است که از این لوله ها برای زهکشی استفاده می شود و توانایی آن ها تایید شده است. بخش داخلی لوله کاروگیت از جنس فولاد یا اپلی اتیلن سنگین می باشد. جدار داخلی این لولهها صاف و صیقلی و بدون شیار است به همین دلیل سیالات به راحتی از درون آن عبور میکنند. عوامل تأثیرگذار بر قیمت لوله کاروگیت عبارتند از: قطر لوله، کیفیت در ساخت و برند تولیدی آن که به دلیل تنوع تولید این محصول، انتخاب و خرید آن بسیار آسان شده است. لوله کاروگیت لوله ای است که بر روی سطح خود برجستگی و شیار هایی به موازات هم قرار دارد. طراحی و ساخت لوله اسپیرال 2000 میلیمتر با مقاومت مورد نیاز خریدار جهت استفاده در پروژه با محاسبه کارشناسان مجموعه پایپ گستر بسته به نوع کاربری لوله ، بارگذاری های روی لوله ، خاک محل پروژه ، تنش های موجود در محل لوله گذاری و …