مطالب عمومی سری اول

اتفاقاتی که در فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» باید منتظر وقوع آن ها باشید

اپیزود پایانی سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) سوالات بی جواب بسیاری رو تو ذهن تماشاگران درست کرد که واسه رسیدن به جواب اونا باید دستکم یه سال دیگه صبر کنن. تئوریای بی پایانی در مورد اتقافات فصل هشتم و پایانی این سریال در فضای مجازی هست و بسیاری میخوان اون چه که در ادامه داستان اتفاق می افته و کسی که در آخر بر آیرون ثرون تکیه میزنه رو پیش بینی کنن. هیچکی نمی تونه با اطمینان بگه که در فصل آخر سریال چه اتفاقاتی رخ میده اما سرنخای خوبی هست که می تونه به پیش بینیای تقریباً محتملی منجر شه.
در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با اتفاقاتی که ممکنه در فصل پایانی سریال «بازی تاج و تخت» اتفاق بیفته آشنا کنیم.

۱- ثیون گریجوی واسه نجات خواهرش یارا دست به کار می شه

در اپیزود پایانی فصل هفتم سریال، دیدیم که ثیون گروهی از افراد آیرون بورن رو واسه کمک به آزاد کردن یارا از دست عمویشون یارا در ساحل کینگز لندینگ رهبری می کرد.
آخرین باری که یارا رو دیدیم وقتی بود که کشتیای اونا به وسیله یورون تصرف شده و خودش هم به وسیله اون دستگیر شد.
ثیون به جای تلاشی متهورانه واسه نجات خواهرش، پریشون شده و به درون آب پرید. با این وجود انگار ثیون کم کم درد و رنجی که در چند فصل گذشته متحمل شده رو به فراموشی سپرده و ثبات شخصیتی خود رو بدست آورده. مطمئنا در فصل پایانی داستان باید منتظر دیدن نسخه شخصیتی جدید و متفاوتی از ثیون گریجوی باشیم.

۲- جون اسنو و دینریس تارگرین به وینترفل میرن

آخرین باری که جون اسنو و دینریس تارگرین رو دیدیم این دو سوار بر کشتی به سمت شمال می رفتن و توقع داریم که ورود اونا به وینترفل با مخاطرات و درگیریایی همراه باشه. به نظر نمی رسه که سانسا و آریا با این واقعیت کنار بیان که جون اسنو در مقابل زنی زانو زده که هیچوقت اونو ندیده ان، چه برسه به این که ایشون از خاندان تارگرین باشه و جون اسنو هم بدون هیچ گونه مشورتی وفاداری خود رو به اون اعلام کرده. البته مهم تر از همه واقعیاتی در مورد  جون اسنو هست که خود از اونا بی خبره و اگه راز اون معلوم شه رابطه اش با دینریس شدیدا از این رو به اونو می شه.

۳- جون در آخر پدر و مادر واقعی خود رو خواهد شناخت

هر چند از همون فصل اول اشاره هایی کوتاه و مبهم به هویت واقعی جون اسنو می شد اما در آخر به صورت قطعی و رو به وسیله سمول تارلی و برن استارک در اپیزود پایانی فصل هفتم معلوم شد که جون اسنو در واقع پسر قانونی ریگار تارگرین و لیانا استارک بوده و نام واقعی اونم ایگان تارگرینه. این موضوع بدون معنا میشه که جون اسنو وارث واقعی آیرون ثرون و دینریس هم عمه اونه. برن و سمول به این نتیجه رسیدن که به محض ورود جون اسنو به وینترفل واقعیت رو به اون بگن. نمیشه گفت که این واقعیت دقیقاً چه بر سر رابطه اون دینریس میاره اما مطمئنا واسه اونا غیرمنتظره میشه. البته از اون جا که ازدواج درون خانوادگی در خاندان تارگرینا رواج داره هم شاید این موضوع تاثیر چندانی بر رابطه دینریس و جون اسنو نذاره.

۴-  به نظر می رسه  دینریس تارگرین خواستگاران زیادی داشته باشه

دینریس الان تعداد زیادی خواستگار داره: جون اسنو، یسر جوراه مورمونت و حالا هم تیریون لنیستر. با این وجود نمیشه گفت که دینریس تو یه مربع عشقی گرفتار شده چون علاقه و عشق خود رو فقط با یه نفر یعنی جون اسنو نشون داده. با این وجود نمیشه ادعا کرد که بین خواستگاران فراوون دینریس تنش ایجاد نمیشه چون هر کدوم تلاش دارن نظر اونو به خود جلب کنن.

این مقاله را هم بخوانید :   راهنمای سفر هیجان انگیز به مونیخ: سومین کلانشهر ژرمن ها

۵- جیمی و سرسی واسه همیشه از هم جدا شدن

شاید انتظار این بود که خیلی خیلی زودتر جیمی راهش رو از خواهرش جدا کنه.
اما در آخر این اتفاق وقتی افتاد که سرسی اونو به مرگ تهدید کرده و معلوم کرد که به دینریس و جون اسنو قول دروغ داده و نمی خواد در جنگ با وایت واکرها به اونا ملحق شه.
به نظر نمی رسه که با شرایط پیش اومده این دو دیگه در کنار هم دیده شده و با هم همراه شن. سرسی می خواد که به همه هفت قلمرو حکومت کنه و جیمی هم نمی خواد بمیرد. این دو الان در رویاها و مکانای متفاوتی قرار دارن. این جدایی می تونه به این نکته اشاره داشته باشه که پیش گوییای والونکار به واقعیت خواهد ملحق شد.

پیشگوییای مگی قورباغه، پیشگویی که در فلش بکای فصل پنجم دیدیم و آینده سرسی رو پیشگویی می کنه، تا حالا همه به واقعیت تبدیل شدن. اما در کتابا یه پیشگویی دیگه هم در مورد سرسی هست که براساس اون مگی میگه:” و وقتی که تو در اشک ات غرق شدی، والونکار دست هاش رو دور گردن رنگ پریده ات فشار داده و زندگی رو ازت بیرون می کشه”. واژه «والونکار» (Valonqar) در زبون والرینی به معنی «داداش کوچیک» است. بسیاری می گن که این شخصیت به تیریون اشاره داره که در آخر سرسی رو خواهد کشت چون این دو رابطه خوبی هم ندارن و سرسی بارها تلاش کرده تیریون رو به قتل برسونه. اما تیریون تنها داداش کوچیک تر سرسی نیس.

هر چند سرسی و جیمی دوقلو هستن اما جیمی بعد از سرسی به دنیا اومده که قاعدتاً اونو کوچیک تر از خواهرش می کنه.
هر چند این پیشگویی فقط در کتابا و نه در سریال به وقوع پیوسته س اما با در نظر گرفتن رابطه پرآشوب و دعوا تند این دو در اپیزود پایانی فصل هفتم و گذشته شاه کشی جیمی، محتمل انگار این جیمیه که سرسی رو در آخر خفه می کنه.

۶- جنگ بزرگ شروع می شه

جنگ بین آدما و وایت واکرها و البته مرده های زنده شده مطمئنا در فصل پایانی رخ میده و بعد از این که ویسریون دیوار بزرگ رو در ایست واچ خراب کرد و وارد شدن ارتش مردگان به وستروس در صحنه پایانی اپیزود پایانی فصل هفتم به تصویر کشیده شد، وقوع جنگ پایانی در فصل پایانی حتمیه. دینریس و جون اسنو هم در حال اماده سازی سربازان و شرایط واسه مقابله با ارتش پادشاه شب و نابود کردن اونا یه بار واسه همیشه هستن.

۷- ممکنه واسه دیدن فصل هشتم لازم باشه دو سال صبر کنین

طرفداران سریال «بازی تاج و  تخت» از زمان پایان فصل هفتم سریال در هفته گذشته تلاش کردن بفهمن که فصل هشتم و پایانی در چه تاریخی منتشر می شه.
الان تاریخ دقیق این موضوع مشخص نیس اما براساس برنامه ریزیا این فصل از سریال بین ماه های پایانی سال ۲۰۱۸ یا ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۹ پخش می شه که ممکنه به حدود دو سال هم برسه.