مطالب عمومی سری اول

عصبانیت داریوش مهرجویی،واکنش نماینده مجلس

داریوش مهرجویی در مراسم بزرگداشت عباس کیارستمی در کانون پرورش فکری همه رو غافلگیر کرد، اون جراح کیارستمی رو قاتل خواند و خواهان محاکمه اون شد.
این در حالیه که اون یه روز پس از درگذشت عباس کیارستمی، در یادداشتی نوشته بود با امید روحانی که همیشه کنار این هنرمند بوده صحبت کرده و مسئله اشتباهات پزشکی یه شایعه س. با این حال رفتار امشب اون به طور کامل با چیزی که در ۱۵ تیرماه نوشته تناقص آمیز بود.

داریوش مهرجویی سه شنبه ۱۵ تیرماه یادداشتی رو در اختیار دنیای تصویر قرار داد که در بخشی از اون درباره درگذشت عباس کیارستمی نوشته بود: «شنیدم سکته کرده و ایست قلبی داشته.  مسئله اصلا سرطان روده نبوده. می گن اشتباهات پزشکی ولی فکر می‌کنم این‌ها همه شایعه س.  با آقای امید روحانی صحبت کردم که همیشه  کنار اون بوده و دکتر متخصص بیهوشیه. گفت اصلا همچین چیزی نبوده و دکتر بیمارستان اونو عمل کرده. به دلیل یه مسئله‌ کوچیک به بیمارستان آرارات رفت که ازش عکس بگیرن. سالم بود، راه می‌رفت، حرف می‌زد، می‌خندید و پشت کامپیوتر کار می‌کرد. من در مورد‌ پزشکی تخصص ندارم اما فکر کنم ماجرا از وقتی شروع شد که انتقالش دادن به پاریس. چون قلبش از قبل ناراحت بود و با باتری کار می‌کرد. به نظرم پرواز هوایی طولانی در ارتفاع و چندین ساعت معطلی در فرودگاه ایده‌ درستی نبود و نمی‌دانم به چه دلیل اینجور کاری کردن. دو روز بعد از انتقال به فرانسه بود که دچار ایست قلبی شد و این اتفاق افتاد.»

اما نظر این سینماگر پس از تشکیل کمپین پیگیری پرونده پزشکی عباس کیارستمی در فضای مجازی تغییر کرده، کمپینی که عکس العمل سازمان نظام پزشکی رو هم به دنبال داشت و این پرونده رو به طور رسمی در دستور کار این سازمان قرارداد. مهرجویی امشب در سالن کانون پرورش فکری طوری صحبت کرد که به نظر می رسید از هر کسی بیشتر درباره اشتباه پزشکی مطمئنه، اما هیچ دلیلی واسه تغییر راه و روش واضحش در این باره نیاورد.

عکس العمل نماینده مجلس به حرف‌های مهرجویی

هم اینکه سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس در عکس العمل به صحبت‌های داریوش مهرجویی گفت: انتظار بیشتر مردم از الگوهای جامعه و شخصیت‌های مطرح و فرهنگی اینه که قضاوت مساوی و مساوی داشته باشن و از الفاظ و لحن مؤدبانه استفاده کنن.

این مقاله را هم بخوانید :   ۱۰ راهکار خانگی برای سفیدکردن دندان ها با مواد طبیعی

اون با انتقاد از صحبت‌های داریوش مهرجویی در مراسم ختم عباس کیارستمی گفت: اینکه در هر قشر و صنفی آدمایی کم‌کاری و تخلف داشته باشن،‌ چیزی طبیعیه ممکنه در جامعه هنرمندان هم ممکنه آدمایی تخلف‌های جورواجور داشته باشن و نمی‌توان به‌خاطر تخلف به کارکرد یه بازیگر کل جامعه هنری رو زیر سؤال برد.

این نماینده مجلس که تخصص جراحی سر و گردن داره، با اشاره به موضع‌گیری‌های گذشته علیه جامعه پزشکی تأکید کرد: مرگ مرحوم کیارستمی نباید تبدیل به یه دعوای صنفی و انتقام از جامعه پزشکی تبدیل شه و اینکه بخوایم قشر پزشکان که جزو باهوش‌ترین افراد هستن رو با الفاظ ناجور و بیریخت خطاب کنیم، غیرقابل‌قبول و تحریک‌کننده س. امید داریم که داریوش مهرجویی و هم‌صنفانشان فقط به‌خاطر ناراحتی از فوت یکی از دوستان و همکاران‌شون تو یه جو احساسی و بدون هدف و دشمنی و سوءنیت به جامعه پزشکی این صحبت‌ها رو کرده باشن و با امید به اینکه با ایجاد شفافیت در این موضوع نقاط مبهم ایجادشده رو برطرف کنن.

اون در ادامه ضمن تأکید بر اینکه قصور و کوتاهی در هیچ صنفی پذیرفته و قابل‌قبول نیس، گفت: اگه قصور پزشکی درباره مرحوم کیارستمی یا هرکی دیگه انجام شده باشه، باید به اون رسیدگی و برخورد شه، کمااینکه بیش‌ترین دلیل مرگ مردم در کشور آمریکا به‌خاطر قصور پزشکی بوده و این ممکنه در هر کجای دنیا اتفاق بیفته، البته قصور حتی به تعداد کم قابل دفاع نیس، به خاطر همین دادگاه‌ها و نظام پزشکی تشکیل شده که به تخلفات این‌چنینی رسیدگی شده و با متخلفان و اهمال‌گران برخورد شه.