مطالب عمومی سری اول

راهنمای سفر هیجان انگیز به مونیخ: سومین کلانشهر ژرمن ها

مونیخ آلمان، سومین شهر بزرگ ژرمنا و مرکز ایالت بایرن و پایتخت غول خودروسازی جهان یعنی BMWه که در فهرست مقصدهای گردشگری و تحصیلی مسافران آلمان قرار میگیره.

مونیخ رو مثل مادرید و بارسلون و منچستر، با نام باشگاه فوتبالش می شناسیم. بایرن مونیخ، یکی از پر افتخار ترین باشگاه های فوتبال آلمان و جهان، سالهاست که یکه تاز صنعت فوتبال در این کشور بوده و خیلی از بزرگان فوتبال آلمان و قاره سبز، در این باشگاه متمول، توپ میزنن.

بعضی از ستاره های تیم ملی فوتبال آلمان به خصوص در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و ۲۰۱۴ برزیل، از همین باشگاه بودن. مونیخ، شهر دیدنی و تاریخی ژرمنا، مثل برلین و فرانکفورت، مقصد شکم گردی خوبی مثل شهر لیون در فرانسه س. گزارش امروز سرویس گردشگری ما شما رو به گشتی در مونیخ آلمان می بره.

با مونیخ گردی امروز ما همراه باشین و اگه مسافر این دیار هستین و یا سابقه گردشگری در شهر رو در کارنامه جهانگردی خود دارین، نظرات خود رو در اختیار مخاطبان مونیخ گرد ما بذارین.

سفر به مونیخ

سومین شهر بزرگ آلمانا، در جنوب این کشور قرار داره و شما می تونین پس از سفر به برلین، با هواپیما یا قطار، خود رو به این شهر دیدنی برسونین. جاذبه های فراوون و جشنواره های زیادی که در بهار و تابستون در سرزمین ژرمنا برگزار می شه، بخشی از ان در شهر مونیخ اتفاق می افته. جایی واسه خوردن غذاهای خوشمزه آلمانی و هم اینکه دیدار از جاذبه های تاریخی و گپ و گفت با مردمون مهمون نواز شهر. البته کوچسرفینگا در این شهر خیلی فعال هستن و هزاران نفر رو شامل می شه.
موزه ها و کاخای و گالریای زیادی در مونیخه که دیدن اونا دست کم به یه هفته اقامت نیاز داره.

وضعیت آب‌ و‌ هوا در مونیخ

نگفته پیداست که ماه جولای و آگوست، در فهرست گرم ترین ماه ها در مونیخ بوده و میانگین دمای هوا به بالای ۲۰ درجه سانتیگراد می رسه. سرد ترین ماه سال در مونیخ، دسامبر تا اوایل فوریه س که بعضی وقتا دمای هوا تا منفی ۵ درجه سانتیگراد کم میشه. اما سرمای کشنده استکهلم و مسکو رو شک نداشته باشین تجربه نمی کنین! بهترین زمان سفر به مونیخ آلمان از اواسط بهار خودمون شروع و تا اواسط مهر ماه ادامه پیدا می کنه.
البته باید با حمله گردشگران هم مواجه شید. اگه دوست دارین در زمان خلوتی به مونیخ  برید، سفر در اواسط پاییز تا اوایل بهار رو پیشنهاد میکنیم.

هزینه‌های سفر به مونیخ

هزینه های سفر به مونیخ زیاد نیس.
البته کلا امکان گردشگری در آلمان با هزینه های مناسب هست.
اقامت گردشگران بین المللی در خوابگاهای شهر مونیخ که ده ها مورده، شبی ۲۰ تا ۴۰ یورو بوده و اگه از اتاقای گروهی چند تخته استفاده کنین و گروهی سفر کنین، حتما در هزینهاتون صرفه جویی می شه.
اتاقای خصوصی هاستلا بعضی وقتا بیشتر از ۵۰ یورو قیمت داره که رزرو اونا مثل رزرو هتلای ۴ و ۵ ستاره مونیخ از ماه های قبل، دلیل دریافت تخفیفای قابل توجه می شه.
در هاستل همونطور که می دونین، وای فای رایگان و آشپزخانه و یخچال و فریزر و حموم مشترک در اختیار مسافران قرار داره.
البته بعضی از هاستلا هم صبحونه میدن که عمومی نیس.

البته گفته شده که بعضی از هاستلای مونیخ، آشپزخانه نداره. بخاطر این در سایتهای رزرواسیون به این موضوع قبل از رزرو هاستل توجه کنین. اگه قصد مونیخ گردی داشتین، از خدمات سایت اجاره آپارتمون به نام ایر بی ان بی مصرف کنین. قیمت غذا در فست فودها، معمولا با ۱۰ یورو شروع می شه که در رستورانای مطرح، از ۳۰ یورو به بالا میشه. قیمت مواد اولیه واسه پخت و پز در آپارتمون یا هاستل به نسبت متعادل بوده و شما می تونین در هزینه های خود صرفه جویی کنین. واسه حمل و نقل در مونیخ هم بلیطای ۳ روزه بخرین که با احتمال خیلی کم بالای ۲۰ یورو میشه.

این مقاله را هم بخوانید :   سفر به ماخونیک؛ روستای لی لی پوتی های ایران

واسه صرفه جویی در هزینه ها، از تورهای پیاده روی رایگان شهر استفاده کنین. با میزبانای مهمون نواز کوچ سرفینگ  کانکت کرده و از تجارب مونیخ گرده های تریپ ادوایزر استفاده کنین. ایرانیان زیادی به عنوان دانشجو و گردشگری در مونیخ  هستن که مشورت با انا هم در افزایش اطلاعات شما موثر میشه.

جاذبه های گردشگری مونیخ

مونیخ، مثل بارسلون اسپانیا و برلین، پر از جاذبه های دیدنی تاریخی و باستانیه. مونیخ همونطور که شاید در نقشه ها مشاهده کردین، در کنار رود ایسا در دامنه های آلپ بایرنه. مثل بروکسل بلژیک که میدون بزرگ این شهر، نماد پایتخت اتحادیه اروپا حساب می شه، میدون بزرگ مارین پلاتز، نماد شهر هستش و دور و برش ساختمانای زیادی هست. در اون تعداد زیادی دپارتمان استور، بوتیک، رستوران و کافه هست و جشن‌های عمومی شهر هم در این میدون برپا می‌شه. این میدون معمولا همیشه پر از گردشگره و البته تفریحات رایگان زیادی در اون پیدا می‌شه.

این شهر پر گردشگر آلمان، کلیساها و کاخای مطرحی داره که یکی از این کلیساها، کلیسای Michaelskirche، بزرگترین کلیسای رنسانس شمال آلپه. مونیخ رو به خاطر پارک‌های متعددش هم می‌شناسن به خصوص باغ انگلیسی که بسیار قشنگتر و بزرگترین پارک عمومی شهری دنیا هستش.

علاوه بر اینا، تعدادی موزه، گالری هنری و آثار تاریخی، بقیه جاذبه‌های شهری رو تشکیل میدن.
چندین روز باید واسه گشت و گذار در گوشه و کنار پایتخت بایرن و تماشای زیبایی‌های این شهر تاریخی وقت بذارین. کاخ رزیدنس یکی از مقصدهای گردشگری شهره. این کاخ واسه چند قرن، محل قرار گرفتن دوک‌ها و پادشاهان بایرن بوده و مطمئنا یکی از باشکوه‌ ترین کاخ‌های اروپا در حد ورسای فرانسه س. این کاخ در دور و بر هفت محوطه‌ی بزرگ ساخته شده و دارای سه بخش اصلیه. بخش Königsbau در مقابل میدون Max-Joseph قرار داره.

از دیگر مقصدهای گردشگری شهر میشه به تالار جدید اشاره کرد.
ساخت این بنای قشنگتر از اواخر قرن نوزدهم میلادی پایان  یافت و عمارتی جذاب مشرف به میدون Marienplatz قرار داشته و با برج‌ های دوقلوی کلیسای Frauenkirche، یکی از شناخته شده ترین بناهای ظاهری مونیخ، رقابت می‌کنه. نمای اصلی بنا مشرف به میدون قرار داره و با المان‌های تزیینی و تندیس‌هایی از شخصیت‌های تاریخی و مذهبی تزیین شده.
اگه علاقمند به عکسبرداری و سلفی هستین، این بنا رو در نظر داشته باشین.

این شهر، میزبان المپیک سال ۱۹۷۲ میلادی بود. اگه راهی MUNICH شدید، ورزشگاه بزرگ و باشکوه شهر رو در نظر داشته باشین. پارک المپیک، مساحتی برابر ۲/۷ میلیون مترمربع داره و قبل از این، از این منطقه به عنوان مکانی واسه آموزش نظامی ارتش پادشاهی استفاده می‌شد. امروزه این مجموعه یکی از مهم‌ ترین مراکز تفریحی شهره که امکانات زیادی داره و رویدادها و کنسرت‌های زیادی در اون برپا می‌شه.

واسه سفر به آلمان، باید روادید شنگن دریافت کنین که واسه شنگن آلمان، باید به طبقه ۱۱ پاساژ لوکس پالادیوم تهران رفته و از راه کارگزار هندی سفارت آلمان، درخواست خود رو با مدارک مثبته تسلیم کنین.