مطالب عمومی سری اول

۷ توانایی منحصر به فرد کسانی که گرفتار اختلالات اضطرابی هستند

اضطراب واسه کسایی که گرفتار اون شدن احساس ناخوشایندیه اما همه جنبه های این مسأله منفی نیس.
وقتی کسی درگیر مشکلات اضطرابی می شه، در عین حال از تواناییای خاصی هم بهره مند می شه که در خیلی از موقعیتای زندگی به کمک اون میاد. در ادامه به ۷ توانایی منحصر به فردی می پردازیم که افراد گرفتار به مشکلات اضطرابی از اونا بهره مند هستن.

۱- تشخیص دروغ

افراد گرفتار به مشکلات اضطرابی بیشتر از هرکی دیگری نسبت به محیط دور و بر خود هوشیارند. اونا از اون چیزی که در دور و بر شون در جریانه و چیزی که بیان و انجام می شه به طور کامل آگاهند. به خاطر همین اگه چیزی در نظرشون منطقی نباشه، دروغ بودن اونو خیلی راحت تشخیص میدن.

وقتی با این افراد صحبت می کنین، اونا روی یدونه یدونه کلمات شما تمرکز می کنن و به اونا گوش میدن.
پس عاقلانه نیس که به اونا دروغ بگید و توقع داشته باشی حرف تون رو باور کنن.

۲- ضریب هوشی بالا

در تصویر یالا کیم اونگ یانگ رو می بینین که اونو بزرگ ترین نخبه دنیا می دونن. اون تا سن ۲ سالگی چهار زبون و در سن ۳ سالگی زور یاد نمی گیرین، در سن ۴ سالگی به عنوان دانشجوی مهمون در دانشگاه حضور پیدا کرد و در سن ۷ سالگی به آژانس فضایی ناسا دعوت شد.
نام اون در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بالاترین ضریب هوشی دنیا یعنی ۲۱۰ ثبت شده.

یانگ که دچار مشکل اضطرابیه بعضی وقتا بسیار وسواسی و دلواپس می شه و همین مسأله در بیشتر شدن هوش اون نقش داشته.
هیچ چیزی از چشم و ذهن اون مخفی نمی مونه و اون به یدونه یدونه جزئیات توجه زیادی داره.
بیشتر دیده می شه کسایی که ضریب هوشی بالایی دارن دچار مشکلات اضطرابی هستن و برعکس. محققان ثابت کردن که میان توانایی ذهنی و اضطراب رابطه هست.

۳- قدرت حس ششم

آدمایی که دچار مشکلات اضطرابی هستن بیشتر می تونن آینده رو پیش بینی کنن. شاید دلیل اون فعال بودن حس ششم این افراده که به اونا کمک می کنه مصیبتای احتمالی رو پیش بینی کنن و از اونا رو دوری کنن. اضطراب از اول آدمی وجود داشته و آدما از اول تولد درگیر نگرانی هستن. واسه همینه که اونا از حس تشخیص خطرات بهره مند هستن و به بقیه درباره اون اخطار میدن.

طبق تحقیقات، افراد گرفتار به مشکلات اضطرابی می تونن خطرات رو فقط در عرض ۲۰۰ میلی ثانیه تشخیص بدن. اونا می تونن خطر رو به سرعت احساس کنن و حتی زمان کافی واسه نجات جون خودشون یا بقیه رو داشته باشن.

این مقاله را هم بخوانید :   اتفاقاتی که در فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت» باید منتظر وقوع آن ها باشید

۴- توانایی خوندن ذهن بقیه

آدمایی که درگیر مشکلات اضطرابی هستن می تونن با درک انرژی ای که بقیه از خود پخش میکنن، ذهن اونا رو بخونن. این افراد خیلی راحت می تونن نشونه های منفی رو تشخیص داده و متناسب با اون عکس العمل نشون بدن. واسه اونا سخته که یه مدت طولانی کنار کسایی که انرژی منفی از خود پخش میکنن بمونن.

این افراد بسیار حساس هستن و می تونن خیلی راحت فهمیده باشن تو ذهن بقیه چه میگذره.

۵- حافظه قوی تر و خلاقیت بیشتر

افراد گرفتار به مشکلات اضطرابی می تونن مدت زمان بیشتری فکر کنن، به خاطر همین نگهداشتن مسائل واسه اونا ساده س!. هم اینکه اونا بسیار خلاق هستن چون از تخیل قوی ای بهره مند هستن. برخلاف آدمای عادی، اونا می تونن یه موقعیت رو از زوایای مختلفی ببینن. این مسأله به اونا کمک می کنه متفاوت فکر کنن و به دلیل حافظه قوی ای که دارن می تونن میان مسائل گذشته و شرایط فعلی رابطه برقرار کنن.

با گذشت زمان، هم قدرت تخیل و هم حافظه اونا رشد پیدا می کنه.

۶- توانایی قضاوت بهتر و همدلی

هیچکی نمی تونه خوب آدمایی که دچار مشکلات اضطراب هستن بقیه رو قضاوت کنه.
از اونجایی که این افراد خودشون با احساسات مختلفی درگیر هستن، درک احساسات بقیه براشون راحت تره. اونا بقیه رو خوب درک می کنن و همدلی خود رو نسبت به اونا نشون میدن.
هم اینکه این افراد می تونن بهتر از هرکی دیگری احساسات جور واجور رو بفهمن، شاید به دلیل اینکه خودشون احساساتی رو تجربه می کنن.

۷- انرژی زیاد

شاید تصور کنین افراد گرفتار به مشکلات اضطرابی همیشه ناراحت و بی حال هستن. اما حقیقت اون هستش که اونا انرژی زیادی دارن. ذهن اونا یه ریز درگیر فکر کردنه و بدن اونا هیچوقت بی حرکت نمی مونه. این انرژی زیاد همیشه و در طول روز با اونا هستش و این افراد قادر نیستن بی حرکت بشینن.

همیشه به این افراد پیشنهاد می شه این انرژی زیاد رو صرف کارای به درد بخور کنن. این مسأله به اونا کمک می کنه مشکل اضطرابی خود رو کمتر کنن. با اینکه اول براشون سخته، اما خیلی از اونا موفق به این کار شدن.