مطالب عمومی سری اول

۷ سوال بزرگی که پس از تماشای اپیزود پنجم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» خواهید داشت

اخطار: با در نظر گرفتن این که ممکنه محتوای این مطلب اطلاعاتی رو در مورد اپیزود پنجم فصل جدید سریال «بازی تاج و تخت» افشا کنه به شما خواننده عزیز پیشنهاد می شه اگه این اپیزود رو ندیده اید از خوندن این مطلب دوری کنین.

اپیزود پنجم فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» بدون جنگ و خونریزی و اتفاقی بزرگ تموم شد هر چند در اول اپیزود، دینریس دو تن از مخالفانش رو به وسیله دروگون زنده زنده در آتیش سوزوند. علاوه بر این اپیزود پنجم دیدارها و اتحادهای دوباره ای هم در میان متحدان غیرمعمول داشت و بعضی از دوستان قدیمی هم دوباره با هم دیدار کردن. الان انگار هر کدوم از شخصیتای داستان نقش یه مهره رو در بازی شطرنج اجرا می کنن و هر کدوم از اونا روز به روز به پایان داستان و البته مرگ نزدیکتر می شن.

هر چند فاصله گرفتن از خونریزی و جنگ در این اپیزود کمی آرامش بخش بود اما انگار در دو اپیزود پایانی فصل هفتم خونریزی بی سابقه ای در راه باشه. البته قبل از رسیدن به داستانای دو اپیزود پایانی سوالاتی هست که ذهن بینندگان سریال رو به خود مشغول کرده و در ادامه این مطلب می خوایم به این سوالات بپردازیم.

۱- ماجرای بارداری سرسی به کجا می کشه؟

در اپیزود گذشته فصل هفتم سرسی ادعا می کنه که بارداره. شاید اون در این مورد دروغ بگه اما اگه به صحنه کوتاه دیدار اون با استاد کایبرن توجه کرده باشین انگار ایشون واقعیت رو گفته باشه چون از خوردن جوشونده کاسنی که واسه نوزاد مضره دوری می کنه.
اما پیشگوییای مگی قورباغه در طول فصول پخش شده از سریال همه به واقعیت بدل شده و اون همه فرزندان خود رو از دست داده. اما این بچه زنده می مونه؟ به احتمال فراوون خیر و ممکنه مرگ این نوزاد با مرگ مادرش همراه باشه. ممکنه این حس که اون و جیمی در کنار فرزندشون زندگی شادی داشته باشن باعث شه سرسی هم جنگ رو ببازه و هم جانش رو از دست بده.

۲- جیمی به این زودیا به سرسی پشت می کنه؟

در این ایپزود بران یه دیدار مخفیانه و تعجب برانگیز رو بین جیمی و تیریون ترتیب داد. تیریون در این ملاقات جیمی رو تشویق کرد که از سرسی بخواد خطر ارتش مرده ها رو جدی بگیره چون این موضوع تنها یه تهدید نیس بلکه خطری حتمی و نزدیک الوقوعه و اگه همه کسایی که زنده ان هم فقط واسه اون بجنگن هم تموم اونا به زودی از بین میرن. اینجوری جنگ واسه حفظ آیرون ثرون به معنی جنگ واسه هیچ میشه.

۳- لیتل فینگر به دنبال چیه و آریا گلوی اونو میبره؟

این هفته آریا قدم به قدم لیتل فینگر رو تعقیب می کنه.
به روشنی دیده می شه که لیتل فینگر می خواد آریا و سانسا رو به جون هم بندازه و در کمال تاسف می دونه که آریا به اون مشکوک بوده و در تعقیب اونه. اما آریا هم در دوران آموزشش با مردان بدون چهره یاد گرفته که هنگام دروغ گرفتن اطرافیانش این موضوع رو درک کنه.
از این رو با امید به اینکه آریا از این مهارت خود و دیگه مهارت ها به خصوص توانایی پوشیدن صورت بقیه یه بار واسه همیشه به بالارفتن لیتل فینگر از نردبون هرج و مرج پایان بده.

این مقاله را هم بخوانید :   کودکی با طعم تحقیر، کتک و تجاوز

۴- گیلی اهمیت بالای کشف خود رو در کرده و دوباره در مورد اون با سمیول صحبت می کنه؟

در این اپیزود گیلی در کتاب خاطراتای سپتون ماینارد چیزایی در مورد باطل کردن ازدواج می خواند. با خوندن این اسناد گیلی می فهمه که اون ازدواج مردی به نام ریگار رو باطل کرده تا اون بتونه با زن دیگری ازدواج کنه.
این داستان مربوط به ریگار تارگرین و لیانا استارک، پدر و مادر جون اسنوه؟ شک نداشته باشینً همین طور میشه و این بدون معناست که جون اسنو حرامزاده نیس چون تو یه ازدواج به طور کاملً قانونی به دنیا اومده. این موضوع می تونه معنی دیگری هم داشته باشه و اون اینکه جون اسنو و نه دینریس تارگرین وارث حقیقی تاج و تخت (آیرون ثرون) است. اما گیلی به کمک سمیول بیشتر در این مورد تحقیق می کنه؟ با امید به اینکه.

۵- چه موقع جون اسنو در مورد والدینش حقیقت رو میفهمه؟ این موضوع بر رابطه اش با دینریس تاثیر می ذاره؟

گیلی به احتمال بسیار زیاد کشف بزرگی کرده مبنی بر اینکه جون اسنو در واقع جون تارگرینه و در نتیجه آیرون ثرون به اون تعلق داره.
برن هم این موضوع رو می دونه اما خود جون اسنو چه وقت از این موضوع اطلاع پیدا می کنه؟

این موضوع بدون معنا میشه که دینریس در واقع عمه جون اسنو بوده و باید قدرت رو به برادرزاده اش تحویل دهد. اما معلوم شدن این حقیقت اتحاد بین جون اسنو و دینریس رو بر هم میزنه و یا این دو به کمک هم راهی واسه نگه داشتن اتحادشان پیدا می کنن؟

۶- چیجوری میشه یه زامبی رو دستگیر کرد؟

جون، داووس،جوراه و گندری به سمت مرکز نگهبانی شرقی از کنار دریا به راه افتادن و ماموریت اونا گرفتن یه زامبی و نشون دادن اون به سرسیه. اما این موجود در طول سفر زنده می مونه؟ این نقشه بسیار عجیب و غریب به نظر می رسه و ما از این ترس داریم که این همه قهرمون وستروسی هم از عهده این ماموریت خطرناک برنیان.

 ۷- از بین افراد جون اسنو کدوم یکی زنده می مونه و کدوم یکی خواهد مرد؟

بزودی تماشاگر جنگ بین جون اسنو، تورموند غول کش، جوراه مورمونت، بریک دونداریون، ثوروس اهل میر، گندری و سگ شکاری از یه طرف و ارتش مردگان زنده شده و وایت واکرها از طرف دیگه هستیم.

کی زنده می مونه و کی خواهد مرد؟

با در نظر گرفتن شرایط الان و تعداد کم اونا در مقابله با وایت واکرها دستکم یکی از این افراد کشته می شه.
اما این شخص که میشه و چه غمی در انتظار تماشاگران سریاله؟ به احتمال فراوون جون اسنو در امان میشه اما در مورد زنده موندن تورموند، داووس و جوراه نگران هستیم که مطمئنا مرگ هر کدوم از اونا ضربه سختی به دوستداران جون اسنو و سربازان وفادار اون میزنه.