عمومی

کرایوتراپی زگیل تناسلی در مشهد

کرایوتراپی برای زگیل تناسلی چیست؟

در کرایوتراپی از یک ماده بسیار سرد (نیتروژن مایع) برای منجمد کردن ضایعات پوستی زگیل تناسلی استفاده می کنیم. چرخه های سرد و گرم شدن متوالی باعث تخریب و از بین رفتن بافت زگیل های تناسلی میشود و این دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستیم ، یعنی حذف کامل زگیل های پوستی. در ادامه به طور کامل شما را برای انجام کرایوتراپی در مشهد راهنمایی خواهیم کرد.

چرا کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی انجام می شود :

کرایوتراپی معمولا زمانی انجام میشود که زگیل های تناسلی بزرگ و قابل مشاهده شده باشند. البته ناحیه رشد زگیل ها برای انجام کرایوتراپی نباید خیلی بزرگ و وسیع باشدو در ناحیه کوچکی رشد کرده باشند. معمولاً در مواقعی که زگیل تناسلی گسترده است از کرایوتراپی استفاده نمیشود و از روش های دیگری مثل درمان با لیزر یا الکتروسرجری استفاده میشود. ما در بهترین کلینیک زکیل تناسلی مشهد شما را در خصوص انجام کرایوتراپی در مشهد راهنمایی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت انجام کرایوتراپی برای شما مناسب است یا خیر.

بازده درمانی کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی چقدر است :

کرایوتراپی می تواند برای از بین بردن و حذف زگیل های تناسلی مفید باشد. بیشتر اوقات بعد از کرایوتراپی زگیل ها از بین میروند، اما بسته به نوع HPV که به آن مبتلا شده اید یا شدت درگیری و میزان و تعداد زگیل ها ممکن است زگیلها دوباره رشد کنند. در اغلب موارد بیش از یک مرحله درمان برای حذف کامل زگیل های تناسلی مورد نیاز است. در نهایت میتوان گفت در حال حاضر درمان زگیل تناسلی با لیزر موثرترین راه درمان زگیل تناسلی است. زیرا لیزر تراپی جدید ترین و موثرترین راه درمان و حذف زگیل تناسلی بوده و کمترین احتمال بازگشت را دارد. در کلینیک کرایوتراپی مشهد شما را از نظر این که برایتان کرایوتراپی بهتر است یا لیزر درمانی راهنمایی خواهیم کرد.

خطرات کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی :

برخی از خطرات کرایوتراپی شامل درد در حین و بعد از درمان با کرایوتراپی، تغییر رنگ پوست، تاول و تا حدودی تحریک پوست است. تعداد و شدت عوارض جانبی به تعداد چرخه‌های انجماد/ذوب مورد استفاده در کرایوتراپی و میزان بزرگی ناحیه تحت درمان بستگی دارد. البته همان طور که گفتیم در صورتی که ناحیه درگیر با زگیل های تناسلی خیلی بزرگ باشد بهتر است از کرایوتراپی برای درمان آن استفاده نکنیم و به سراغ روش های دیگری مثل لیزر درمانی و الکتروسرجری برویم.

این مقاله را هم بخوانید :   آشنایی با چسب اپوکسی وال مش

آیا کرایوتراپی برای زگیل تناسلی درمان موثری است؟

 

گاهی کرایوتراپی به عنوان اولین درمان زگیل تناسلی توصیه میشود. این روش میتواند بسیار موثر باشد و پاسخ درمانی رضایت بخشی را ایجاد کند. با این حال، ویروس می تواند در زیر پوست باقی بماند، بنابراین عود آن شایع است. با گذشت زمان و درمان منظم، میزان ویروس در پوست کاهش پیدا میکند و درمان موفقیت آمیزتر و بیشتر می شود. در بهترین کلینیک زگیل تناسلی در مشهد برای شما با بهترین بازده درمانی کرایوتراپی زگیل تناسلی در مشهد انجام میشود.

کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی شامل چه مواردی است؟

در مرحله اول معاینه کل ناحیه برای تشخیص و تایید اینکه آیا واقعاً ضایعات پوستی زگیل هستند یا خیر. این روش به خودی خود سریع است و معمولاً در عرض یک یا دو دقیقه انجام می شود، اما این به تعداد زگیل های موجود، محل و اندازه آن بستگی دارد. به مدت 10 ثانیه انجماد کوتاه می دهیم و سپس اجازه می دهیم ضایعات ذوب شوند.

بسته به اندازه و تحمل بیمار، می توانیم همان ضایعه را تا سه بار در یک جلسه درمان کنیم. ممکن است کرایوتراپی کمی دردناک باشد، بنابراین تصمیم می‌گیریم چقدر می‌توان در یک جلسه انجام داد. توصیه میشود به محض بهبودی پوست (هفت تا 10 روز) برای درمان های بعدی مراجعه کنید. اگر فاصله زمانی طولانی تری بین درمان ها بگذارید، ممکن است درمان شما به طور کامل انجام نشود و شاهد بازگشت دوباره زگیل ها باشیم.

کرایوتراپی زگیل تناسلی در مشهد

خوشبختانه، اگر بعد از انجام کرایوتراپی درد داشته باشید، معمولاً پس از درمان به سرعت فروکش می کند. بنابراین، مراقبت خاصی لازم نیست. ممکن است ناحیه کرایوتراپی شده نیاز به پانسمان مختصری داشته باشد که در کلینیک کرایوتراپی مشهد ما برای شما انجام میدهیم.

اگر زگیل تناسلی درمان نشود چه اتفاقی می افتد؟

زگیل های تناسلی معمولاً به صورت موضعی پخش می شوند و بسته به جایی که هستند، می توانند کاملاً مشکل ساز باشند (مقعد، واژن، داخل مجرای ادرار و غیره). تا زمانی که که ضایعات پوستی زگیل تناسلی روی پوست شما وجود دارند، برای شما بشدت ناخوشایند هستند و همچنین میتوانند به راحتی از طریق تماس جنسی منتقل شوند.