برگزیده

چرا نباید قارچ گانودرما جنگلی استفاده کنیم؟

چرا نباید قارچ گانودرما جنگلی استفاده کنیم؟

قارچ گانودرما جنگلی از جمله قارچ هایی است که ما مصرف آن را به شما توصیه نمی کنیم. به این دلیل که شباهت زیادی بین قارچ های سمی و غیر سمی وجود دارد. قارچی که به عنوان گانودرما جنگلی به فروش می رسد، معمولاً توسط افراد بومی همان منطقه جمع آوری و عرضه می گردد. در این جا متخصص و فردی ماهر نقشی ندارد. به همین دلیل است که مصرف این قارچ ها به مراتب خطرات و آسیب هایی را به همراه می آورد. در این بین، شما تنها باید از مراکز فروش معتبر نسبت به خرید قارچ گانودرما پرورشی اقدام نمایید؛ چراکه نوع پرورشی بسیار ایمن‌تر از نوع گانودرما جنگلی است.

آیا می توان نسبت به خواص قارچ گانودرما جنگلی مطمئن بود؟

قارچ گانودرما جنگلی در تیرس نگاه متخصص مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و به همین دلیل نمی توان به خواص آن مطمئن بود. ما در مقاله های قبلی به این موضوع اشاره کرده ایم که  قارچ گانودرما پرورشی به افزایش انرژی بدن، تقویت سلامت قلب – عروق و دستگاه تنفسی، کاهش قندخون و… کمک می کند.  گانودرما جزء گونه هایی است که یک قدمت 4000 ساله را به خود اختصاص داده است. بسیاری از افرادی که سیستم ایمنی بدن آن ها دچار نقص و ایراد شده است، با مصرف پودر این قارچ این مشکل را به راحتی برطرف کرده اند. چنانچه شما دم کرده این قارچ را شب قبل از خواب بنوشید، دیگر با معظلی مانند بی خوابی گریبانگیر نخواهید بود.

پرورش قارچ گانودرما در ایران چگونه است؟

برای پرورش قارچ گانودرما معمولاً باید شرایط ایده آلی را در گلخانه فراهم نمود که ایران جزء کشورهایی است که از لحاظ آب و هوایی سازگاری خوبی می ‌تواند برای پرورش قارچ گانودرما داشته باشد. این چنین است که شما به راحتی و بدون دغدغه می‌توانید از یک مرکز معتبر برای خرید قارچ گانودرما پرورشی هر چه سریع تر اقدام نمایید. به هر حال دلیل عدم استفاده از قارچ گانودرما جنگلی به این دلیل است که تنوع بسیار زیادی از قارچ گانودرما در طبیعت وجود دارد و به خاطر عدم تشخیص صحیح بهتر است، استفاده از قارچ گانودرما پرورشی را در اولویت قرار دهید تا نسبت به تضمین سلامت قارچ مطمئن باشید؛ چرا که برای پرورش قارچ گانودرما شرایط به صورت کاملاً استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد تا به توان از خواص اصلی قارچ گانودرما به نحو احسن استفاده نمود.

این مقاله را هم بخوانید :   طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان | نمونه طرح , صورتجلسه , ابلاغ , پروژه 1400-401

 نحوه مصرف قارچ گانودرما پرورشی

قارچ گانودرما به گونه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما در پخت و پز نمی توان از این قارچ استفاده کرد. امروزه بسیار دیده شده است که از قارچ گانودرما پرورشی به صورت آسیاب شده  برای دم کردن استفاده می کنند.  البته توصیه ما به شما این است که در زمان بارداری و شیردهی و برای کودکان سعی کنید از قارچ گانودرما استفاده به عمل نیاورید.

توجه داشته باشید که چنانچه شما با مشکلات معده مواجه هستید،  گانودرما را نیم ساعت قبل از صبحانه خود مورد استفاده قرار دهید. در حالت عادی اما بهتر است که با معده خالی نسبت به مصرف این قارچ اقدام نمایید. نکته مهم دیگر این است که پودر قارچ مورد نظر را با آب جوش مخلوط کنید؛ اینگونه از خواص اصلی قارچ بیشتر بهره خواهید برد. مصرف قارچ گانودرما به شما این نکته را خواهد آموخت که از هرماده غذایی در سبک خورد و خوراک خود تنها به صورت متعادل مصرف کنید.

سخن پایانی

هدف اصلی ما در این مقاله بیان این نکته بود که از قارچ گانودرما جنگلی به هیچ عنوان استفاده نکنید. به دلیل تنوع بالای قارچ گانودرما در جنگل طبیعتاً تشخیص آن کار آسانی نیست و نمی توان نسبت به استفاده این نوع قارچ مطمئن بود. اما قارچ پرورشی گانودرما در شرایطی کاملاً ایده آل و سازگار در گلخانه و یا مزارع پرورش داده می شوند، این گونه می توان با خیال آسوده و راحت از خواص اصلی این قارچ بهره ببرید. توصیه ما این است که سعی کنید از مراکز فروش معتبر و به صورت آنلاین به خرید قارچ گانودرما اقدام نمایید. این چنین که در طولانی مدت از کیفیت محصول مطمئن شوید این اختیار را دارید که هرلحظه و در هر ساعتی از منبع خرید خود به راحتی با قیمتی مناسب و کمتر از بازار برای خرید وارد عمل شوید.