عمومی

بیت‌کوین‌های کثیف: نحوه مبارزه با پولشویی در رمزنگاری خود – اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی

برخی از بزرگ می گویند که بیش از 40٪ از کل تراکنش های بیت کوین (BTC) . داشتن سکه های «کثیف» می تواند شما را با مشکل جدی مواجه کند، حتی اگر در هیچ فعالیتی شرکت نکرده باشد. آیا این چیزی است که شما شخصاً باید نگران آن باشید، و اگر چنین است، چگونه می توانید یک بررسی ضد پولشویی (AML) روی رمزارز خود انجام دهید؟

بیت کوین کثیف چیست؟

یک سکه در تصویر “کثیف” در نظر گرفته می‌شود که در فعالیت‌های غیرقانونی از جمله:

خطرات چیست؟

خبر بد این است که حتی اگر نمی‌دانید برخی از سکه‌هایتان کثیف هستند، باز هم می‌توانند متحمل ضرر و زیان شوند. در اینجا برخی از پیامدهای احتمالی عدم اجرای AML آورده شده است:

  1. نمی توانید سکه های خود را با قیمت های بازار فعلی بفروشید. صرافی‌های معتبر، سکه‌های مشکوک را به آمریکا و سایر ارزهای فیات تبدیل نمی‌کنند. برای فروش توکن های کثیف، باید از یک پلت فرم همتا به همتا (P2P) یا یک مبدل جزئی استفاده کنید که کمیسیون عالی را دریافت کند. گاهی اوقات بیت کوین های کثیف حتی با تخفیف 10 تا 20 درصد یا بیشتر فروخته می شوند.
  1. بلاک شدن در صرافی. اکثر صرافی‌های بزرگ – و همه صرافی‌های تحت نظارت – از نرم‌افزار ردیابی ویژه برای شناسایی کریپتوهای کثیف استفاده می‌کنند. که سعی کنید مشکوک را واریز کنید، صرافی شما را از انجام هر گونه تراکنش جدید منع می کند تا زمانی که می توانید منشاء کریپتو را ثابت کنید. این یک مشکل واقعی است که در Reddit مورد بحث قرار می گیرد:
  1. مشکلات حقوقی جدی. در بدترین حالت ممکن است به عنوان شریک جرم یا کمک به جرم مالی تحت تعقیب قرار بگیرید.

نرم افزار AML چگونه بیت کوین های کثیف را تشخیص می دهد؟

ناشناس بودن و حریم خصوصی دو مزیت رمزنگاری است که مردم معمولاً در مورد آنها هیجان زده می شوند. در واقع، بیت کوین ناشناس به این معناست که شما نباید اطلاعات شخصی خود را هنگام ایجاد کیف پول وارد کنید.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/ethereum/

آخرین روندهای جرم و جنایت مربوط به بیت کوین

<pبرخی از بیماران، مانند فولی و همکاران، معتقدند که 46٪ از کل نتیجه با بیت کوین به طور مستقیم یا غیرمستقیم با برخی از فعالیت های غیرقانونی مرتبط هستند. با این حال، با قضاوت بر اساس داده های جدیدتر، وضعیت ممکن است آنقدرها باشد که به نظر می رسد تلخ نباشد.

فعالیت بازار Darknet در حال تشدید است. گزارش اخیر Chainalysis نشان می‌دهد که تقریباً 790 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده و از بازارهای دارک‌نت ارسال شده است، در سال 2019.

به این نتیجه رسیدیم که بسیار رایج است، اما فعالیت غیرنوننی به رمزارز چیزی نیست که باید خوابتان را از دست بدهید. اما، اما این معنی نیست که شما نباید رعایت کنید.

این مقاله را هم بخوانید :   فلاش تانک دستشویی، دوش حمام و راهکارهای صرفه‌جویی مصرف آب در منازل

چگونه می توانید از خود محافظت کنید

چندین راه کارآمد برای جلوگیری از خطرات قانونی و سایر خطرات مرتبط با کریپتوهای کثیف و مشکوک وجود دارد. اینها عبارتند از:

  1. از استفاده از میکسرها، پاک کننده ها و خدمات مشابه بیت کوین خودداری کنید. در حالی که آنها منشا سکه ها را پنهان می کنند، هر نرم افزار ردیابی چنین تراکنش هایی را به عنوان یک میکسر علامت گذاری می کند که برای بسیاری از صرافی ها یک پرچم قرمز ایجاد می کند.
  2. همه وجوه ارز دیجیتال ورودی را در دو کیف پول مجزا هدایت کنید: «تمیز» و «بالقوه خطرناک». اولین مورد دارای سکه هایی باشد که از شرکای تجاری قابل اعتماد، صرافی های تنظیم شده، استخرهای استخراج و خدماتی که دارای چک های Know-Your-Customer (KYC) هستند، باشند. از کیف پول “تمیز” فقط برای ارسال پول به پلتفرم های تجاری بزرگ استفاده کنید. در مقابل، تمام سکه‌هایی که از غریبه‌ها، خدمات غیررسمی بدون نسخه، سایت‌های قمار، صرافی‌های کوچک و موارد دیگر دریافت می‌کنند، باید به کیف پول «بالقوه خطرناک» بروند بروید.
  3. از نرم افزار ردیابی رمزارز استفاده کنید. یا کیف پولی که به شما امکان می دهد بیت کوین بخرید با کارت و همزمان یک بررسی AML انجام دهید. چنین خدماتی معمولاً حق بیمه هستند و به صورت ماهانه یا هر چک شارژ می شوند. آن‌ها الگوهای پیشرفته‌ای مشابه الگوریتم‌های مورد استفاده پلیس را به کار می‌گیرند و بنابراین، می‌توانند تمام یا تقریباً تمام سکه‌های مشکوک را شناسایی کنند.

مقامات برای مبارزه با کریپتوهای کثیف اقدام می کنند

با کمک تحلیلگران بلوک چین و نرم افزار ردیابی قدرتمند، پلیس به طور مرتب حلقه های پولشویی و سایر مجرمان رمزنگاری را از بین می برد. برای مثال، در سال 2019، مجری قانون ایالات متحده آمریکا بزرگترین سایت پورنوگرافی کودکان جهان را در آن زمان با ردیابی برخی از پرداخت های بیت کوین به بنیانگذار آن حذف کرد.

ترکیبی از نرم‌افزار ردیابی بلوک چین و قانون AML، منظر رمزنگاری را برای کاربران عادی ایمن‌تر می‌کند. اگر فقط از صرافی‌ها و خدمات تنظیم‌شده برای خرید ارزهای دیجیتال با کارت بانکی استفاده می‌کنید، شما را با بیت کوین کثیف بسیار کم می‌کند. با این حال، فکر بدی نیست که نگه‌داری رمزنگاری خود را از نظر «پاک بودن» بررسی کنید: چه کسی می‌داند در آنجا چه می‌تواند پیدا کند؟

توجه: نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نمایانگر یا منعکس کننده نظرات اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی نیست.