برگزیده

راهنمای فروش خانه در کانادا

فروش خانه در کانادا که بزرگترین دارایی شما است مستلزم آماده سازی و تحقیق است تا اطمینان حاصل شود که بهترین سود ممکن را به موقع خواهید داشت. اطمینان از اینکه قیمت فروش خود را به طور مؤثر تعیین می کنید و دارایی خود را بازاریابی می کنید، دو مؤلفه اصلی برای فروش موفق هستند. ما مهم‌ترین مراحل را در زیر بیان کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که فرآیند فروش خانه لذت‌بخشی را تجربه می‌کنید – چه در حال ارتقاء، کوچک کردن یا تصمیم به اجاره در حال پیشروی باشید.

ویژگی های کلیدی

هنگام تعیین ارزش خانه خود و تعیین قیمت فروش بر اساس آن، اندازه، سن، شرایط و ویژگی های اصلی ملک و همچنین املاک مشابهی که اخیراً در منطقه شما فروخته شده اند را در نظر بگیرید.

استخدام یک مشاور املاک برای فروش خانه شما با تجربه در بازار محلی شما باعث آرامش خاطر می شود زیرا بدانند که خانه شما را در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت می فروشند.

مهم است که برای آماده سازی خانه خود برای فروش زمان بگذارید. شما می خواهید مطمئن شوید که خریداران بالقوه می توانند خود را در خانه شما تصور کنند. این به معنای بی شخصیتی و بی نظمی تا حد امکان است

برآورد ارزش خانه و تعیین قیمت

تعدادی مولفه کلیدی وجود دارد که باید هنگام تعیین ارزش خانه و تعیین قیمت فروش بر اساس آن در نظر گرفته شود. این شامل بررسی اندازه، سن، شرایط و ویژگی های اصلی ملک و همچنین املاک مشابهی است که اخیراً در منطقه فروخته شده است.

یافتن تعادل قیمتی خوب بسیار مهم است، زیرا کاهش ارزش ملک شما ممکن است منجر به سود ایده آل نشود، در حالی که ارزش گذاری بیش از حد می تواند آن را برای مدت طولانی در بازار نگه دارد، که ممکن است خریداران بالقوه را به این فکر کند که چه مشکلی در خانه شما وجود دارد.

البته، اگر از یک متخصص املاک و مستغلات برای فروش خانه خود استفاده می کنید – به ویژه شخصی که با بازار محلی شما آشنا است – آنها می توانند پیشنهادی برای قیمت فهرست شما و همچنین دلیل منطقی بودن این موضوع ارائه دهند.

نکته: به عنوان یک فروشنده خانه، می توانید با نماینده خود در مورد کمیسیون مذاکره کنید. از آنجایی که کمیسیون بیشترین بخش از هزینه های فروش شما را تشکیل می دهد، همیشه ارزش دارد که هنگام فروش ملک در مورد کمیسیون آژانس های املاک مختلف تحقیق و مذاکره کنید.

هزینه های مرتبط با فروش خانه شما

کارمزد و کمیسیون

قبل از شروع فرآیند فروش خانه خود در کانادا، مطمئن شوید که هزینه های مربوطه را تخمین زده و بودجه بندی کنید. در اینجا چند هزینه برای فروش خانه وجود دارد که می خواهید بیشتر بررسی کنید:

کمیسیون املاک و مستغلات اینها هزینه هایی است که شما به عنوان فروشنده به نماینده املاک خود به علاوه نماینده املاک خریدار برای خدمات آنها می پردازید. هزینه ها معمولاً به عنوان درصدی از قیمت فروش ملک محاسبه می شود و اغلب بین 3.5-5٪ (تقسیم شده بین دو نماینده، اگرچه نماینده خریدار معمولاً حداقل 2.5٪ دریافت می کند) متغیر است. همچنین ساختارهای کمیسیون با هزینه ثابت توسط برخی از شرکت های املاک وجود دارد. این اغلب یک راه عالی برای صرفه جویی در پول است زیرا آنها معمولاً ارزان تر از کمیسیون های مبتنی بر درصد هستند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که خدمات ارائه شده با بسته‌های هزینه ثابت اغلب مقیاس بسیار پایین‌تری نسبت به متخصصان مبتنی بر کمیسیون دارند. به عنوان مثال، ممکن است شما به تنهایی مسئول صحنه‌سازی و بازاریابی باشید

مالیات بر فروش کمیسیون املاک. این می تواند به سرعت جمع شود، بنابراین مطمئن شوید که آن را در بودجه هزینه های فروش خود لحاظ کنید

حق الزحمه وکیل ملکی این هزینه ها هنگام فروش خانه شما بسیار متفاوت است زیرا هرچه معامله پیچیده تر باشد، کارمزد شما بالاتر خواهد بود. قبل از اینکه تصمیم بگیرید از کدام وکیل استفاده کنید، بهتر است چندین نقل قول دریافت کنید

فروش خانه بدون مسکن یکی از راه‌های جلوگیری از کمیسیون است، به خصوص اگر ملک شما در بازار فروش داغ تقاضای زیادی داشته باشد. اما، البته، استفاده نکردن از یک حرفه ای معایب خود را نیز دارد، بنابراین مهم است که خطرات آن را بدانید (نگاه کنید به: فروش خانه به صورت خصوصی در زیر).

جریمه پیش پرداخت وام مسکن

اگر قرارداد وام مسکن خود را زودتر شکست دهید، وام دهنده شما جریمه پیش پرداخت را دریافت خواهد کرد. این می تواند به خصوص گران باشد اگر مدت وام مسکن شما هنوز مدتی به پایان برسد. مشاور nesto شما می تواند اعداد را خرد کند تا ببیند آیا شکستن وام مسکن فعلی شما برای فروش خانه شما منطقی است یا خیر.

وام دهندگان نیز این جریمه ها را متفاوت محاسبه می کنند. بیشتر وام‌های مسکن با نرخ ثابت جریمه پیش‌پرداختی دارند که بر اساس سود سه ماهه یا تفاوت نرخ بهره (IRD) است. IRD بر اساس مبلغی که از پیش پرداخت می شود و تفاوت بین نرخ بهره اصلی شما و نرخ بهره فعلی وام دهنده محاسبه می شود. اکثر جریمه های وام مسکن با نرخ متغیر سود سه ماهه هستند و معمولاً جریمه IRD ندارند. جریمه های IRD اغلب مسئول آن اخباری است که می شنوید در مورد جایی که کانادایی ها ده ها هزار دلار برای شکستن وام مسکن خود می پردازند.

این مقاله را هم بخوانید :   بازیابی اطلاعات سرور و ریکاوری اطلاعات سرور و بازیابی اطلاعات دیتابیس

نکته: در مورد جریمه های پرداخت زودهنگام و نحوه محاسبه آنها توسط وام دهنده حتی قبل از امضای قرارداد وام مسکن خود بپرسید. این دانش می تواند در آینده شما را از استرس و هزینه زیادی نجات دهد

هزینه های جابجایی

استخدام جابجایی ها بدون استرس ترین راه برای جابه جایی است، اما هزینه ها بسته به مدت زمان جابجایی و مسافتی که جابجایی ها باید طی کنند، می تواند به سرعت افزایش یابد. به عنوان مثال، اگر چندین وسیله بزرگ برای جابجایی و همچنین وسایل زیادی دارید، شرکت اسباب کشی کارمندان اضافی را برای کمک به شما می فرستد که هزینه بیشتری دارد.

موارد دیگری که باید در نظر بگیرید که هزینه های جابجایی شما را افزایش می دهد عبارتند از:

اسباب کشی ها نیز در حال بسته بندی وسایل شما هستند

اوورها باید مبلمان را جدا کرده و دوباره سرهم کنند

اقلام تخصصی مانند پیانو

برنامه ریزی از قبل و دریافت چندین توصیه و نقل قول از شرکت های مختلف حمل و نقل به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کنید و همچنین از جابجایی وسایل خود توسط این متخصصان احساس امنیت کنید. شما همچنین می خواهید اطمینان حاصل کنید که شرکت قانونی و بیمه شده است.

فروش خانه با مشاور املاک

 

استخدام یک مشاور املاک برای فروش خانه شما که در بازار محلی شما با تجربه است باعث آرامش خاطر می شود زیرا بدانید که خانه شما را در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت می فروشند. همچنین لازم نیست نگران فراموش کردن چیزهای مهمی باشید که می تواند منجر به شکایت شود. از این گذشته، اگر تجربه ندارید، فروش خانه یک فرآیند پیچیده است.

در حالی که می توانید با فروش خصوصی خانه خود مقدار قابل توجهی پول در کمیسیون املاک پس انداز کنید، همچنین باید در نظر داشته باشید که چقدر می توانید ارزش خانه و قیمت فهرست را تعیین کنید و همچنین خانه را برای فروش آماده کنید. و بازاریابی با این حال، باید کمیسیون نماینده خریدار را بپردازید، که اغلب حداقل 2.5٪ از قیمت فروش است.

فروش خانه شما به صورت خصوصی

شکی نیست که کمیسیون مسکن بخش عمده ای از بودجه فروش خانه شما را تشکیل می دهد. به این ترتیب، ممکن است بخواهید ببینید چه چیزی برای فروش ملک خود به تنهایی لازم است تا در پرداخت کمیسیون فروشنده صرفه جویی کنید، زیرا همچنان باید کمیسیون نماینده خریدار را پوشش دهید. این به عنوان یک معامله برای فروش توسط مالک (FSBO) شناخته می شود که به موجب آن فروشنده یک خانه ملک خود را به تنهایی و بدون خدمات یک مشاور املاک لیست می کند و می فروشد.

کارهای زیادی برای فروش خانه شما به تنهایی وجود دارد، از جمله فهرست کردن، بازاریابی، صحنه‌سازی و مذاکره با خریدار/خریدار.

نماینده است، بنابراین اگر تجربه ای در مورد معاملات املاک ندارید، ممکن است این گزینه را در نظر بگیرید. همچنین اگر معامله به درستی بسته نشود، ممکن است از شما شکایت شود.

بیشتر بخوانید : فروش ملک بدون کمک یک مشاور املاک تورنتو

مدارک مورد نیاز برای فروش خانه

قبل از اینکه آماده باشید خانه خود را به بازار عرضه کنید، باید چندین سند برای خریداران بالقوه جمع آوری کنید، از جمله: نظرسنجی؛ اعمال؛ رسیدهای مالیاتی؛ ضمانت های قابل انتقال؛ گزارش بازرسی خانه از قبل فهرست شده؛ و قراردادهای نوسازی ملک

اگر ملکی را به صورت خصوصی می فروشید، برای فروش خانه بدون مسکن نیز به مدارک خاصی نیاز دارید.

آماده سازی ملک خود برای فروش

مهم است که برای آماده سازی خانه خود برای فروش زمان بگذارید. شما می خواهید مطمئن شوید که خریداران بالقوه می توانند خود را در خانه شما تصور کنند. این به معنای بی شخصیتی و بی نظمی تا حد امکان است.

استخدام یک شرکت نمایش اغلب بهترین راه حل برای اطمینان از اینکه خانه شما در بهترین حالت دیده می شود.

موارد دیگری که هنگام آماده کردن خانه خود برای فروش باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

انجام تعمیرات و نگهداری مورد نیاز مانند تعمیر شیر آب که نشتی دارد یا آبگیری مجدد حمام. شما همچنین می توانید یک فرد کارشناس استخدام کنید تا این وظایف را برای شما انجام دهد. خریداران می خواهند ببینند که خانه به خوبی نگهداری شده است

رنگ آمیزی. یک پوشش تازه از رنگ خنثی می تواند برای تمیز و تازه به نظر رسیدن خانه شما معجزه کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا یک شرکت استخدام کنید

تمیز کردن. اطمینان از عدم وجود خرگوش های گرد و غبار یا کثیفی در اطراف خانه شما به جذاب تر به نظر رسیدن آن کمک می کند. شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا یک شرکت استخدام کنید

بسیاری از موارد فوق ممکن است در کمیسیون های مسکن شما پوشش داده شوند تا به آماده سازی خانه شما برای لیست کمک کنند.